• Anonym (Solen)

Solbränd inne??????

Nu ska jag komma med en dum fråga och därför väljer jag att vara anonym.

Jag kom på idag att solen lös in rakt i ungarnas lekrum. Så min fundering är om man ska dra ner persiennerna så solen inte lyser rakt på dom eller om solen inte kan bränna dom genom fönstret? Kan den bränna dom om man har fönstret öppet?

• Svar på tråden Solbränd inne??????
  • Anonym

solen kan INTE bränna genom fönster.
    om fönstret är öppet och solen lyser på de är det klart de kan bärnna sig.

• Anonym

Solen bräner bara ute så ine är dom skyddade.

• Anonym

Om du har fönstret öppet och solen skiner rakt in så kan ju barnen självklart bli solbrända. Då finns ju inget som stoppar solens strålar. Men det är ingen fara om fönstret är stängt. Men jag tycker nog du kan dra ner persiennerna lite ändå för det är ju inte så kul att leka när det är 100 grader i rummet. Eller så kan ju ungarna gå ut och leka med solskyddsfaktor på, då får de ju frisk luft också

• Cia o krabaten

Glas eller plast tar bort UV-strålarna så man kan inte bli solbränd inne.

• Birgitta2

Solen kan INTE ge solbränna genom stängt fönster. Öppnar du fönstret och solen lyser rätt in på ditt barn, så är det lika oskyddat som ute.

• Anonym

Öhh...Bara undrar , e det dina barn?

• signaturbyte
    Anonym skrev 2008-05-27 15:42:03 följande:
    Vad spelar det för roll?
  • Anonym (Solen)
    Anonym skrev 2008-05-27 15:42:03 följande:
    Nej jag hitta dom i skogen Vad spelar det för roll vems barn det är?
  • wholelottarosie

Vet inte vad alla här snackar om men man kan SJÄLVKLART bli bränd av solen genom ett fönster. Det borde alla veta. Inget illa menat mot dig TS, men alla andra här är helt klart felinformerade. Har själv bränt mig av att sitta i solen med fönstret stängt.

Svar på tråden Solbränd inne??????