• KATITZY

Blödning mellan livmoderväggen och fosterhinnan

Jag fick idag på ett vul veta att jag har en blödning mellan livmoderväggen och fosterhinnan, än så länge har den inte påverkat moderkakan utan bebisen växer som den ska.
    Nu undrar jag om nån vet något om det här? För tydligen så är risken för ett sent missfall förhöjt. och jag undrar då t.ex hur många procent är risken att jag kommer att få ett sent missfall och vet någon om det kan komma ut av sig självt?

Tack på förhand, det här skrämmer livet ur mig!

• Svar på tråden Blödning mellan livmoderväggen och fosterhinnan
  • voice

Nämen usch, du måste ju få veta av läkaren hur det är i just ditt fall! Så kan du ju inte ha det, det hade nog ingen orkat. Nä, ring o be att få ett samtal med läkaren, det är verkligen inte att begära för mycket. De kanske inte kan säga exakt men de måste ju förklara mera!
    Kram

• AIE

Jag hade det när jag väntade sonen. Dock väldigt tidigt i grav. Första läkaren fick jag ingen förklaring av alls varför jag blödde . Han bara konstaterade att hjärta slog.
    Men eftersom jag fortsatte att blöda i flera veckor så ordnade min mamma( som är bm) en tid på kliniken hemma. Där fick jag träffa en kvinnlig gynekolog som kollade jättenoggrannt o då fick jag som förklaring att jag hade en blödning emllan livmoderväggen o fosterhinnan, det berodde på att en bit av fosterhinnan släppt. Inget farligt enligt henne, för allt såg bra ut men hon sa att jag skulle fortsätta blöda ett tag till.

Men för mig så gick det bra!!
    Håller tummarna för dig!!Men jag tycker som ovanstående att du ska nog kräva en bättre förklaring av läkaren. Om inte annat för att stilla din oro.

• KATITZY

ja, för det han sa var liksom att blödningen kan åka in mellan moderkakan och livmoderväggen och att den då kan trycka bort moderkakan och då, som alla vet så dör ju barnet oavsett vilken vecka man är i, om de inte hinner plocka ut bebis.

ja, för det konstiga är att jag blöder ju inte ut liksom. utan blödningen bara ligger där som en pöl. jag blödde i v9+0 rätt rejält och hade sammandragningar, men antagligen var kroppen noga med att hålla sig stängd, så det där blodet fick inte komma ut.

ja, jag ska till spec mvc på måndag. var hos en privat gynekolog igår.. han sa att det är en riskgraviditet som måste kollas noga.

hur var det för dig AIE, fick du komma och kolla upp den fler gånger? tror du att det kom ut av sig själv eller var blödningen kvar hela grav?

tack så mycket för era svar.
    kram

• AIE

Nej jag fick inte komma upp o kolla den fler gånger. jag litade på den sista läkarens utlåtande. Sen bodde jag i Linköping vid tillfället o då 2003 så omfattades Linköping av NUPP_studien så vi gjorde ett UL i v.13 o då såg allt bara bra ut.

• KATITZY

Okej.
    vilken vecka upptäcktes blödningen?
    men då kan jag ju hoppas på att den försvinner av sig självt:)

• AIE

den upptäcktes i v.7. sen fortsatte jag att blöda o det var då min mamma ordnade tidentill den andra läkaren o henne träffade jag i v.10.

• Saifos

Jag var hos läkaren idag, fick en blödning i v 7+2 men då ville de inte titta men nu när jag är i v 8+5 var jag på återbesök och de gjorde ett vul. Jag har också blödning mellan livmoderväggen och fosterhinnan. Allt annat såg bra ut (med fostret), men hon sa att jag skulle ta det lungt (inte bära, inte träna osv) och om det började blöda mer skulle jag komma in igen. Är lite orolig nu men försöker att bara ta det lungt. Skönt att läsa att det gått bra för dig AIE.

Svar på tråden Blödning mellan livmoderväggen och fosterhinnan