• mintchocolate

Bra områden i Stockholm

Mamma ska byta sin lägenhet till en i Stockholm, men vi har ingen koll på områdena i Stockholm.
    Vilka är bra och vilka är dåliga?
    Hur är det med Bagarmossen, Sundbyberg, Gamla Råsunda och Vällingby till exempel? Såg dessa platser vid byte.
    Nämn gärna andra områden också.

Tack!

Ps. Visste inte vart jag skulle lägga tråden, men moderatorena får gärna flytta den till ett bättre ställe om det behövs.

• Svar på tråden Bra områden i Stockholm
  • Andrea

Det beror väl på vad du föredrar. Bagarmossen skulle jag inte vilja bo i. Lite för stökigt för min smak. Vällingby är för långt från stan. Gamla Råsunda är jättefint, har själv bott där. Nära stan, bra centrum (solna) och ett schysst område i övrigt. Sundbyberg är också okej, beror lite på vart lägenheten ligger.

• Andrea

Annars är Enskede schysst. Gamla Enskede speciellt. Hammarbyhöjden också.

• firewalkwithme

Om man vill bo söder om stan är Hägersten underbart! Och jag är inte alls partisk när jag säger det . Men Enskede är fint också. Jag gillar Sundbyberg, men precis som föregående skriver beror det mycket på vart i Sundbyberg. Sundbybergs centrum är jättemysigt, som en liten stad. Hallonbergen och Rissne är inte lika kul. Gamla Råsunda = jättefint, hänger ihop med Sundbybergs centrum. Jag gillar Bagis också, har aldrig bott där men har haft vänner som har gjort det och de har aldrig upplevt det som stökigt. Inte jag heller när jag varit där och hälsat på. Vällingby tycker jag är för långt bort, men området som sådant är ok. Nära Mälaren med fina badplatser.

• Tecken
    COTTA skrev 2008-05-27 23:07:01 följande:
    Solna helt klart!
    Delar av Solna; skulle aldrig rekommendera Blåkulla, Ulriksdal, Bagartorpsringen/Agnesberg eller Ballongberget till någon.... Inte Bergshamra heller.
  • Kajsan

Bagarmossen skulle jag aldrig bo i! Jo, radhusen på Riksrådsvägen då

Sundbyberg är underbart, varjefall centrala sundbyberg, inte resten kanske...

I Solna är Råsunnda bra, resten är inge vidare.
    Vällingby är inte att rekommendera.

• firewalkwithme

Bromma ligger åt samma håll som Vällingby, men är närmre stan och många delar i Bromma är ok. Nacka har också schyssta områden, men det finns ingen tunnelbana så vill man åka kommunalt är det ett tips att kolla hur lång tid bussresan till Slussen tar och hur ofta bussarna går. Samma som för Nacka gäller Lidingö, men där går bussarna/tågen till Ropsten . Årsta ligger söder om stan och det är ett område som växer så det knakar just nu (precis som Hägersten). Jättemysigt!

• mintchocolate

Vad snälla ni är, tack så jättemycket för hjälpen!
    Jag ska ha den här tråden framför mig när jag tittar runt. Kanon!

• mintchocolate

Förresten, är det någon som kan tipsa om bra sidor om man vill byta lägenhet?

• CosmicCat

Bagarmossen är väl "sådär" det är ju mycket bättre än t ex Rågsved. Sundbyberg tror jag är bra bortsett från Hallonbergen och Rissne. Gamla Råsunda är bra och Vällingby är OK, men det tar en evighet att ta sig in till stan med T-bana därifrån.

Jag vill slå ett slag för min egen förort Sköndal som är väldigt lugn och behaglig, ingen T-bana men med buss tar man sig till Gullmarsplan på 5 minuter och det finns bussföbindelser till Farsta C, Hökarängen, Skarpnäck, Tyresö, Älta och Kungens Kurva också.

Svar på tråden Bra områden i Stockholm