• stinaliza

Byte av mobiltelefon!

Jag har en mobil som börjar bli rätt sliten. Kan jag flytta över mitt abonemang från en telfon till en annan och hur gör jag det i så fall? Kan jag köpa en telefon med kontantkort men använda den till abonemanget?

Behöver snabbt svar! :)

• Svar på tråden Byte av mobiltelefon!
  • Meus Veritas

Fast abonemanget sitter ju inte i telefonen utan i kortet som är i telefonen, så det är ju bara att ta ut o sätt i en annan telefon så funkar det där med.

• BeJay
    stinaliza skrev 2008-05-27 16:16:37 följande:
    Jag har en mobil som börjar bli rätt sliten. Kan jag flytta över mitt abonemang från en telfon till en annan och hur gör jag det i så fall? Kan jag köpa en telefon med kontantkort men använda den till abonemanget?Behöver snabbt svar! :)
    så länge den är bunden till telia eller det abbonemang du nu har,. tex har du telia abbonemnag kan du inte köpa en mobil som är bunden till comviq.
    kolla om du kan förnya ditt abbonemang och då köpa en mobil för 1 kr och då betalar du bara abbonemangs avgiften tex 199:-/månaden i 12/18/24 månader.
    (¯`°?♥.¸ ♥Nova ♥¸.♥?°´¯)
  • Meus Veritas

Och angående att köpa en ny mobil med kontantkort så är det enda du behöver tänka på att se till att telefonen inte är låst till nått annat bolag än vad du har på ditt abonemang. Du kan tex inte sätt in ditt telenor-kort i en mobil som är låst till telia. då måste man först låsa upp mobilen, kostar ca 350 kr.

• Meus Veritas

JO men man kan ju köpa en telefon utan abonemang.
    Blir dyrare men då är det ju inga prob med kort eller abonemang-

• stinaliza

AH, så jag kan köpa en telefon bunden till telia och bara flytta över det abonemangskort jag hari telefonen?!

Tack!

• lia76

Men du har väl ett simkort med abonnemang?
    Det stoppar du bara in i en ny telefon
    Så köper du en mobil med kontantkort är dte bara att du stoppar i simkortet som höt till ditt abonnemang.
    Förutsatt att mobilen du köper har kontantkort till samma operatör som ditt abonnemang, för mobilen kan vara operatörslåst.
    Om du köper en mobil med tele2 kontantkort och du har telia abonnemang så kanske det inte fungerar

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Meus Veritas
    stinaliza skrev 2008-05-27 16:24:11 följande:
    AH, så jag kan köpa en telefon bunden till telia och bara flytta över det abonemangskort jag hari telefonen?!Tack!
    Ja tex på tradera säljs ju massor av mobiler som är låsta till olika operatörer, där kan du ju köpa en som är låst till telia o då kommer det funka utmärkt med ditt telia kort
Svar på tråden Byte av mobiltelefon!