• Anonym (Smärtfia)

Nån mer gravid med denna smärta under bröstet?

Tja! Jag har en sådan enorm smärta under vänster bröst. Känns som en brännskada och samtidigt stickande som om någon hugger en med kniv. känns som om det precis i vecket under bröstet ska spricka. Jag är i vecka 29 och det blir inte bättre precis. Står inte ut! Det är bara under ena bröstet och ingenting hjälper, salvor, kyla, värme, bomull under tutten osv. Någon med samma sak å vad beror det på (kan inte vara att brösten blivit större och trycker på för mina är små som vanligt) och har ni några tips hur man lindrar? Tacksam för svar. Är desperat

• Svar på tråden Nån mer gravid med denna smärta under bröstet?
  • Anonym (hmmm)

Kan det inte vara bebisen som trycker på då? Jag brukar känna som en fot upp mot revbenen precis under ena bröstet ibland, kan vara obehagligt. Framför allt när jag sitter ner. Eller känner du det hela tiden oavsett om du sitter eller står?

• hipponk

HALLÅ där! jag hade ont under mina bröst i v 30 och kan informera om att det var havandeskapsförgiftning..mådde illa typ.. vilket larv sa jag när de lade in mig på fedagen och söndagen blrv jag snittad..får alltid panik när jag hör vissa symtom så jag rekomenderar ett litet besök på bvc och kolla blodvärdet och öhh vad heter det nu igen..BLODTRYCKET sorry blivit helt snurrig sedan jag fick barn.. det är säkert inget jag trodde dock inte jag var sjuk men läkarna sa till mig att den som inte tror den är sjuk är oftast den som är värst sjuk.. så snälla kolla..trodde åxå det var bebben som tryckte emot bröstkorgen..

• Anonym (Smärtfia)

Oj, hjälp, nu blev jag orolig. Mår lite illa också faktiskt. Ska till MVC imorogn och ska fråga då.

• hipponk
    Svar på #5
    det behöver va klart inte vara det! jag vill inte oroa dig men det kan vara väldigt bra att kolla upp.. men ska du dit i morgon är det ju jättbra då kollar det ju upp dig.. jag mådde illa,kunde inte sova för jag hade så ont och jag kan sova var som helst annars men jag svullnade så vansinnigt mkt och var SKITTRÖTT med..
  • Anonym (Smärtfia)

Svullen är jag i och för sig inte. Men ska definitivt ta upp det imorgon. Tack

• Anonym (Smärtfia)

Läste just om HF och det verkar vara om man har smärta under höger bröst, jag har under vänster så det bord einte vara det...

Svar på tråden Nån mer gravid med denna smärta under bröstet?