• Headshock

Extrajobba på Glitter

Jag har just vart på anstälningsintervju och det är tydligen extra jag ska få jobba om jag nu får jobbet. hur mkt kan en lön ligga på om man jobbar inom detaljhandel och jag jobbar 4 timmar om dagen måndag till fredag? jag borde ivaf ha råd att betala hyra va?? det är det enda jag kommer att ha liksom.

• Svar på tråden Extrajobba på Glitter
  • SStina

Har du tidigare erfarenhet av detaljhandeln....jag kan tänka mej att det är ungefär 118kr i timmen utan erfarenhet

Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • Mr p daddy

118 kronor?? de va ju rätt bra,, inom restaurang med 6 års erfarenhet så ligger de på 110 eller nått, med höjningen på 4 kronor nu i maj.. o i vården (landstinget) så ligger grundlön på helttid på 16500... så de e alltså inom detaljhandeln man ska jobba ???

• Headshock

Jag har bara haft praktik inom handels inget jobb. detta lär bli mitt fösta jobb även om det bara är extra. sen så har jag ngen annan inkomst men jag borde väl kunna överleva på det va? hur mycket brukar man skatta?

• SStina

Jag kanske har fel..Fundersam

Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • TheDyingBride

Fyra timmar om dagen blir ju halvtid, räkna på kanske 15000:- i månaden på heltid och hälften på det då minus skatt.
    Inte mycket pengar.
    Förhoppningsvis är ju lönen bättre, men bättre att räkna lite för lågt än att bli besviken.

• annikaloppan

Nej, jag tror inte det kommer räcka.
    Bara hyran? Hur ska du kunna leva då? Mat till exempel?

◊ William 05 10 15 ◊
  • Headshock

Nej men fy. Det var inte bra. Ja jag hoppas att lönen blir så bra som möjligt annars tackar jag nej. Jag måste ju kunna leva..

• annikaloppan
    Headshock skrev 2008-05-27 18:13:07 följande:
    Nej men fy. Det var inte bra. Ja jag hoppas att lönen blir så bra som möjligt annars tackar jag nej. Jag måste ju kunna leva..
    Hur lever du nu då?
    ◊ William 05 10 15 ◊
  • TheDyingBride

www.aftonbladet.se/incoming/article173011.ab
    enligt det här borde det ligga på 18 000:- /månaden minst, men jag har för mig det är rätt låg lön inom handels så jag har svårt att tro att den faktiskt ligger så pass i ingångslön.

• Headshock

Nu får jag ut ca 7000 i månaden. då klarar jag ju alla räkningar + mat

Svar på tråden Extrajobba på Glitter