Gipsavgjutning
Ni som gjort avgjutning!
Hur lång tid tog det för magen att torka?? Tror ni man kan snabba på processen med hårtork??
/Tacksam för svar
Ni som gjort avgjutning!
Hur lång tid tog det för magen att torka?? Tror ni man kan snabba på processen med hårtork??
/Tacksam för svar
Det tog inte speciellt lång tid förrän vi kunde lyfta av magen, kanske en kvart eller så. Men sen tog det väl ett dygn innan man kände att gipset var helt rumstempererat och "brunnet" eller vad det heter.
finns det särskilda kit att köpa, eller ska man köpa vanliga gipsbindor på apoteket?
från det att vi lagt på sista gipsbindan tills att vi vågade ta av den tog det kanske 20-30 min.
Här finns lite bilder om du vill se:
hallonsoda0.bilddagboken.se/p/dayview.html&t=1211234401&id=210195075
just det, glömde säga att vi faktiskt använde hårtorken ett tag också men vet inte om det gjorde så stor skillnad.
Du känner när du kan ta av gipset, det lossnar liksom av sig själv nästan.
okej, men då ska jag smita in på apoteket o handla lite där... orkar inte ta mig till panduro...
är ju ett tag kvar ills det är dags att gjuta av magen här, men misstänker att det inte blir gjort om man inte har greh´jerna hemma i förtid
Vi köpte på Apoteket. Sen satte vi både vaselin och gladpack som skydd på magen innan vi satte dit alla gipsremsor. När vi tagit av magen så förstärkte vi runt om med remsor längst med kanten. Medan det fortfarande var lite fuktigt klippte jag lite snyggt runt kanterna och sen satte vi extra förstärkande remsor. Det blev rätt bra faktiskt.