• Hanna 77

Orolig, symptomen är borta

Jag har plussat från vår tredje IVF och i vecka 8+0 gjorde vi det första VUL:et och allt såg jättebra ut. Vi såg hjrtslag och de små liven var rätt storlek för tidpunkten. Vi väntar tvillingar! Nu är jag i vecka 9+4 och jag tycker att alla symptom har försvunnit. Jag mådde ila förut - det är borta. Jag var förstoppad och hade uppblåst mage - det är borta. Jag var extremt trött speciellt på kvällarna - det är borta. Alla dessa symptom har försvunnit nu för 3-4 dagar sedan och jag är så orolig för missfall. Jag ska till MVC om en vecka och ska höra om ett nytt UL men det känns ju som en evighet dit.

Har någon av er upplevt att symptomen försvinner? Hur vanligt är det med MF när vi har sett hjärtslagen i vecka 8?

• Svar på tråden Orolig, symptomen är borta
  • Tina83

GRATTIS att alla hemska gravbesvär är borta, och njut istället!!

det är såå olika detta med graviditet. jag har haft två heeelt olika, med första mådde jag pyton och hade alla symptom, och med tvåan märkte jag inget ens

njut nu och var inte ett dugg orolig, det är helt normalt att "besvären" du haft går över vid de här veckorna!

• Hanna 77

Tack, jag försöker verkligen att slappna av men det är inte så himla enkelt. Men lite lugnare känner jag mig.

• Tina83

du hade förodligen varit mer lugn om du inte haft några symptom alls. nu när du haft flera symptom och de försvinner, klart du blir orolig.

men se det BARA positivt istället för att må skit kan du njuta istället! det är verkligen helt normalt att man bara har symptom de första veckorna. jag mådde illa rätt länge med min första, till vecka 14. men jag vet många som mått illa till typ v 10 också.

kul med tvillingar! snacka om valuta

• Glenda Glad

Jag är i v10+5 och nu börjar mina symptom försvinna. Jag är jätteglad för det för jag tycker inte att det är kul. Nu hoppas jag att det håller i sig så jag kan komma igång igen med min ridning och annat som har legat nere när jag spytt och varit så trött.

När man sett hjärtslag så minskar ju risken för MF drastiskt. Mer än så sa vår läkare inte.

Så njuuuuut och passa på att vara igång innan du får en stor mage!

• Sebbe Snutt

Som någon skrev - njut av att alla jobbiga symptom är borta.

Om du är orolig, ring mvc och be om en tidigare tid och säg som det är; du oroar dig och vill ha ett nytt UL.

Svar på tråden Orolig, symptomen är borta