• sezzan

    Gå bort present..

    När man är bortbjuden på ex middag tjejkväll eller liknande så är det ibland roligt att ta med sig en liten grej. Men allt som oftast har man(jag) idé torka. Åsså blir det en krukväxt eller alladin ask från maxi.. Oftast på väg dit. Så nu vill jag ha massa tips på små presenter man kan ta med. Det bästa är om presenten kostar runt 60 kr med ett maxpris på 100 och det är bra om man kan ha användning för den med.. Inte bara någon strunt sak som man inte använder.. Det kan ju finnas här på nätet.. Ett stort plus är ju om frakten inte är tok dyr.. Men oftast kan man ju finna något man själv har användning för på sidorna.. Eller köpa och ha i reserv till fler bjudningar


    Hellre lite otur än ingen tur alls..
  • Svar på tråden Gå bort present..
  • kanaan

    gå in på bluebox där finns massor med grejjer och det finns även "akutgåvor" som dimper ner i postlådan dagen efter beställning :)

  • hennapenna

    Böckerna "101 saker du bör veta hur man gör" och "101 saker du bör göra innan du dör" är också lite kul att ge bort :)

  • Miim

    Jag brukar ge bort små tema paket tex
    Chili som innehåller:

    2-3 olika färska chilifrukter - 5-10 kr
    1 chokladkaka med chili - 20 kr
    1 roligare chiliblandning torkad 35 kr
    1 chilipaste/burk med "blöt" chiliblandning 20 kr

    Lägg i hårdare celofanplast och gör ett fint "paket".

    Allt går att hitta på närmsta storköp som coop eller maxi..

  • Sofis

    Jag brukar göra chokladdoppade frukter och ge bort i en fin brödkorg. Det brukar iofs gå på runt 200 kr men är väldigt uppskattat. Dels får dom ju något att bjuda på till kaffet, och dels en brödkorg att ha kvar efteråt. Jag brukar köpa en miniananas som jag lägger i mitten som dekoration och sen chokladdoppade frukten runtomkring (physalis, jordgubbar, kiwi, banan osv). Det brukar se väldigt trevligt ut, framför allt om man har både vit och vanlig choklad!

  • sezzan

    Åååå tack.. Precis vad jag var ute efter.. MER MER MER tack!!


    hennapenna skrev 2008-05-30 13:57:06 följande:
    Böckerna "101 saker du bör veta hur man gör" och "101 saker du bör göra innan du dör" är också lite kul att ge bort :)
    Miim skrev 2008-05-30 14:06:04 följande:
    Jag brukar ge bort små tema paket tex Chili som innehåller:2-3 olika färska chilifrukter - 5-10 kr1 chokladkaka med chili - 20 kr1 roligare chiliblandning torkad 35 kr1 chilipaste/burk med "blöt" chiliblandning 20 krLägg i hårdare celofanplast och gör ett fint "paket".Allt går att hitta på närmsta storköp som coop eller maxi..
    Sofis skrev 2008-05-30 14:09:59 följande:
    Jag brukar göra chokladdoppade frukter och ge bort i en fin brödkorg. Det brukar iofs gå på runt 200 kr men är väldigt uppskattat. Dels får dom ju något att bjuda på till kaffet, och dels en brödkorg att ha kvar efteråt. Jag brukar köpa en miniananas som jag lägger i mitten som dekoration och sen chokladdoppade frukten runtomkring (physalis, jordgubbar, kiwi, banan osv). Det brukar se väldigt trevligt ut, framför allt om man har både vit och vanlig choklad!
    Hellre lite otur än ingen tur alls..
  • Eddie90

    Gillar också bluebox.se! De har roliga presenter. Annars brukar jag alltid kolla på www.pressie.se . Där kan man söka presenter efter egna kriterier. De har dessutom en egen sida just för gå-bort-presenter. Problemet med att köpa på Internet är ju dock att det kan ta ett tag att få presenten, plus att man ofta behöver betala fraktkostnad vilket kan bli förhållandevis dyrt om man är ute efter något som inte kostar särskilt mycket. Å andra sidan är ju sortimentet oändligt stort :P

  • KK1974

    jag vill slå ett slag för 80-talsklassikern "servetter och ljus", det var i alla fall vad mamma hade med sig när vi skulle gå bort. Två snygga ljus och servetter som passade till. Jag brukar köra det då och då och det är alltid uppskattat.

    För det mesta blir det något hemkört - ett bröd, kryddnötter eller kakor eller nåt. På pappershandlar brukar det finnas cellofanpåsar som är bra att ha hemma. Allt ser bra ut i en cellofanpåse med ett fint band runt! Till nyinflyttade har jag flera gånger gett grötris i en cellofanpåse, dekorerad med några kanelstänger och om man vill recept så man kan koka sin flyttgröt. 

  • linjoha

    Jag tycker www.butikstylish.se också har många såna där bra ta med grejor, bland annat en vinkylare i form av en ängel (eller jävul) som jag gillar skarpt. De har även en kul tandpetarförvaring och lite andra annorlunda prylar. Och priserna tycker jag är jämförelsevis låga, frakten ligger på 59 kr och det är ju inte gratis precis men man får se till att handla på sig ett lager på en gång I jul blir det ju en del middagsbjudningar och glöggkvällar för de flesta.

  • KingJay

    En flaska vin tar jag alltid. Det känns fancy och supertrevligt men man kommer ändå under hundralappen. Och lätt att välja något lite finare ifall det är ett speciellare ögonblick :)

  • Ullis164

    Snälla alla!!! Skippa det här tramset. Som om man inte har nog jobbigt med att hitta på födelsepresenter/julklappar.

    Om alla bestämmer sig för att skippa det här med Gå bort present blir det lika för alla!

    Dessutom har jag märkt att det är kvinnor- till 99% kvinnor dom håller på med detta och vi har väl för fan tillräckligt att ta ansvar för ändå?

    BOJKOTTA!!!!

    Ha med present til någon som flyttat eller första gången du hälsar på någon. Sen not.

    Jag/vi har aldrig det och försöker få vännerna att sluta med TRASMSET

Svar på tråden Gå bort present..