• 2007 Mamma

Parken ZOO Eskilstuna??

Har du varit på Parken ZOO Eskilstuna??
    Vad tyckte du och hur gamla var barnen???
    Hur var campingen??

Ja berätta det du vill, både för- & nackdelar! Tack!

• Svar på tråden Parken ZOO Eskilstuna??
  • OMWF

Yes!
    Skittråkigt, äcklig mat (men jag var sjuk so whatever) lillebror som då var 4 tyckte det var skitkul, han gillade tåget som man kan åka i.
    Ingen aning vi bodde på hotell.

Tigrarna var balla.

• Mickis74

Vi åker dit nånting varje år, men bor inte på campingen så den vet jag inget om.

Maten är ingen hit, men djurparken och nöjesparken är helt ok....våra barn älskar att åka dit och dom är 4 och 5 i år.

• mammatalman

vi har varit där ett fler tal tillfällen det räcker enligt mig att gå där en dag. då minner man allt. barnen gillar att klappa getterna. dyr mat jag har nästan alltid haft massäck med mig. fantomen land är nått som barnen gillar (i allla åldrar)

men är man i eskilstuna så tycker jag att man ska passa på att åka till sagostigen som ligger en bit där ifrån ca 2,5 mil. nära malmköping. det är något som barnen gillar. man går på en stig i skogen och tittar in i små hus med sagofigurer (passar de minsta barnen)

• OMWF

2007 Mamma skrev 2008-05-27 20:57:52 följande:

OMWF: Hur gammal var du och är det länge sen??
    Haha jag var typ 18 så det gäller nog inte dina barn, för vem vill ha med en 18-åring med feber till ett zoo?

Har man tur (otur) kan man få mata surikaterna med larver om man är där vid rätt tid, dom är ganska söta, men larver är mindre mysigt.

Ooh ja jag träffade fantomen, han var inte så sexig som man skulle kunna önska but still, fantomen! (jag mådde bättre andra dagen)

Jag föreslår att du tar med dig matsäck.
  • 2007 Mamma

Ja matsäck är en bra idé nästan vart man än ska... kan nog inte säga många "parker" som har bra prisvärd mat!

• OMWF

2007 Mamma skrev 2008-05-27 21:14:38 följande:

Ja matsäck är en bra idé nästan vart man än ska... kan nog inte säga många "parker" som har bra prisvärd mat!
    Nej det är ju mest bara skitdyra hamburgare och sånt.
  • 2007 Mamma
    mammatalman skrev 2008-05-27 21:01:19 följande:
    vi har varit där ett fler tal tillfällen det räcker enligt mig att gå där en dag. då minner man allt. barnen gillar att klappa getterna. dyr mat jag har nästan alltid haft massäck med mig. fantomen land är nått som barnen gillar (i allla åldrar) men är man i eskilstuna så tycker jag att man ska passa på att åka till sagostigen som ligger en bit där ifrån ca 2,5 mil. nära malmköping. det är något som barnen gillar. man går på en stig i skogen och tittar in i små hus med sagofigurer (passar de minsta barnen)
    Hmm.. sagostigen... måste leta om jag kan hitta ngn hemsida!
  • Cilla81

Tycker defentivt att PZ är bra.
    Vi tar alltid med oss mat när vi har varit där. Finns ju många ställen att slå sig ner och äta ute i det gröna. Så mitt tips är att ta med matsäck istället för att handla där. Campingen vet jag inget om. (Bor ju i stan så... )

Svar på tråden Parken ZOO Eskilstuna??