• Marra2

Klipper du dina barn hos frisören?

Jag syftar främst på de barn som är ungefär 7-8 ¨år och neråt. Min treåring har klippt sig hos frisör sedan han var 1 och det har gått jättebra. Vill inte köra med maskin hemma. Dottern är bara 1,5 år. Hon har varit en gång hos frissan men henne inbillar jag mig att jag kan klippa toppar och lugg på själv så småningom. Tycker det är svårare med killar om man inte ska använda maskin (det får barnens pappa genomlida av mig - det räcker). Blir finare med en riktig pojkfrisyr tycker jag och dessutom tycker han att det är kul med en liten utflykt till frissan.

Han brukar springa före och ropa "Sara pippa mig, sara pippa mig"..... Idag när jag kom hem och hade klippt mig skrek han högt i trädgården. Mamma har också pippat!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klipper du dina barn hos frisören?
  • Me o Mike

Nix jag klipper dom/han.

• Dino78

Sitter och asgarvar åt "Mama har också pippat idag"

Jag klippte min dotter själv men det ser ju för jävligt ut så vi gick till frisören och rättade till håret strax innan hennes 3-årsdag. Dessvärre har vi inte råd att kosta på 300:- för att klippa typ 2cm så jag ska kolla om det inte finns billigare. En hundring tycker jag är lagom för att klippa topparna på ett barn. Men jag röstade ja, för jag kommer gå itll frisören i fortsättningen.

DIF i själ och hjärta
  • annikaloppan

Ja, det gör jag. Här (i Köping) kostar det 200 kronor.
    Var hos en annan frisör en gång som tog 100, men jag blev inte helt nöjd.
    William trivdes inte med henne heller. Han har alltid suttit still och pratat och tittat in i spegeln och grejer, men den gången så ville han bara gå ner.

• Kazeer

Sonen är snart 15 månader och har varit hos frisören tre gånger i år . Han har utan tvekan familjens största utgifter för klippning.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Teskedsmamman

Här är det trimmer och distanskammar som gäller

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • smurfis75

Brukar klippa själv med trimmern men idag var vi faktiskt hos frisören då han ville ha en mohikanfrisyr med färg i

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • Tant Green

Ja, dottern har värsta korkskruvslockarna, jag fattar inte hur man klipper dem för att det ska bli hyfsat jämnt, så jag ger mig inte på det själv. Luggen klipper jag själv ibland.

• BananaBambi

Sönerna (ett år och två år) klipper sig ibland hos frisörerna på stan, men oftast hos sin faster som är frisör, passar på när hon kommer på besök.

Jag vill inte skala mina grabbar med trimmer även om det vore smidigare, jag vill att de ska vara snygga i håret med riktiga frisyrer. Men smaken är ju som baken, det både kostar att få det gjort, och tar mer tid att underhålla. Men det är fint Glad

• Linda1976

Ja, naturligtvis. Dottern har samma rätt som jag att se vettig ut Har klippt henne regelbundet sen hon var 10 mån. Hon älskar att gå till frisören, få kaffe&kaka, läsa Bamse och få "gojs" i håret efteråt! (Hon är 3 år förresten, ska väl nämnas)

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • camas

har en son på 3½ som jag klipper själv, har aldrig varit hos frisören med honom... dottern på 3 månader är ju inte så stor mening att klippa ännu... ;)

Svar på tråden Klipper du dina barn hos frisören?