• florecer

Cypern- Fig tree bay (Marlita)

Hejsan,
    vi ska åka till Fig tree bay i sommar och bo på ett hotell som heter Marlita. Jag undrar om någon varit där och kan berätta lite, eller någon som varit i fig tree bay och kan dela med sig lite :)

Vilken strand är den finaste i Fig tree bay, får inte riktigt kläm på det, någon som vet kanske?

tacksam för tips :)

• Svar på tråden Cypern- Fig tree bay (Marlita)
  • sandbacken

Jag tycker att den stranden som heter Fig Tree Bay är finast, det finns ganska många men den tycker jag är bäst. JAg har aldrig bott där, bor alltid i Ayia Napa men Cypern är en jättetrevlig ö, god mat trevligt folk fina stränder härligt vatten, ja allt är kanon.

• avregistrerad

Jag minns inte pa vilket hotell jag bodde men jag var dar med en pojkvan en gang i tiden *drommer mig bort* och det var trevligt dar. Det var visserligen 10 ar sen i sommar sa det kan ju ha andrats men da var det lugnt och skont dar, inte som Aiya Napa.

Det var romantiskt varre, eller var det han som var det? *drommer mig bort igen*

Du far sakert det jattemysigt, det ar fint dar.

• nallemaja86

Jag har varit i Fig Tree Bay en gång.  Fast vi bodde inte på det hotellet. Men det finns en jättelång strand, jag vet inte vad den heter, men det e massor med hotel vid den stranden. I mitt bildgalleri finns det lite bilder.
    Det finns lite mer bilder från våran resa på denna adress: http://www.fritidsresor.se/Blandade-Sidor/26617/26707/26717/26723/?user=4879 

Det var jag och min syster som åkte dit 2006. Vi hittade en väldigt bra familjeresturang som heter Flintstones inn.

Fig tree bay är ett ganska lungt ställe fast det finns många många pubar och resturanger, kanske inte lika många affärer, men några supermarkets hittar man lite här och där. Annars så finns det en del sovenirbutiker också.

• CarlHerman

Har varit i fig tree bay två ggr, senast för ett år sedan, och kan verkligen rekommendera restaurang Parko. Supergod mat och väldigt bra service. Den ligger på stora lååånga huvudgatan där allt ligger. Deras mixed grill är bara så god!
    Finns hur många restauranger och pubar som helst att välja mellan, kan även rekommendera Love Boat där man kan kolla på helt nya filmer, fotboll och hypnosshower samt äta lite och ta en öl samtidigt.
    Fig tree bay har en stor strand som löper längs med hela byn, sen kanske det finns andra stränder längre bort? Men den stora är jättefin, med en ö utanför som man lätt simmar ut till.

• florecer

Tack så väldigt mycket för alla tips, nu har jag fått lite mer information iaf :) Vi får leta upp den där restaurangen Parko, den verkar ju himla bra så tack "Epic" för tipset.

Jag tror vi bor en bit bort från Fig tree bay stranden, om jag har förstått det rätt men jag hoppas det inte är så långt att gå.

Det står att det är 700 meter till Pernera, men Pernera är väl inte samma sak som Fig tree bay va? är Pernera bara en lite by kanske?

Svar på tråden Cypern- Fig tree bay (Marlita)