• shims

gravid + bröllop

Letar efter klänning att ha när jag gifter mig i september (är då i v. 23 tror jag). Någon som har några bra tips på hemsidor med bra bilder? Letar efter både traditionella klänningar och festklänningar i färg, korta som långa. Det gör inget om det är utländska eller svenska sidor, behöver all inspiration jag kan få

• Svar på tråden gravid + bröllop
  • dalejo

www.nixa.se, www.4mom.se, www.mipaform.se är tre sidor där dom har brudklänningar för gravida. www.dreambride.se + www.tindra.e-butik.se har fina klänningar vet dock ej om dom har gravidklänningar men det går ju alltid att få inspiration i alla fall. Om du bara är i v 23 när du gifter dig så kanske du inte har sån jättestor mage än så då kanske det går bra med en "vanlig" brudklänning ? Hör dig också för med skräddare där du bor om dom kan sy upp åt dig - behöver inte alltid bli så jättedyrt som man tror. Grattis till giftermålet och graviditeten. Lycka Till !

• annagumman

jag gifte mig i vecka 20.. å köpte klänning från märket VILA.
    Dom gör mycket fina festklänningar för 399 spänn.
    Som e tajta över brösten å lite mer raka över magen!

du kanske inte vill ha en röd som jag har men de fanns många färger o former på dom!

• shims

Tack för alla tips! Är inne på något knälångt med empireskärning. Chiffong eller annat böljande tyg ser fint ut. Är 164 cm så jag tror att en lång klänning kommer se ut som ett tält på mig

annagumman: tror inte just rött men har varit inne på cerise och plommonlila, gillar verkligen klänningar med färg! Men kanske blir det något benvitt ändå...

arras: jag hoppas jag inte är så stor då men med tanke på att jag inte fick tillbaks "tvättbrädan" efter min dotter så ser jag redan ut som jag är i fjärde månaden!!! Men jag cyklar 50min/dag så kanske någon bilring försvinner tills dess...

Tacksam för fler tips och bilder!

• Chido

Jag gifte mig i v. 23 tror jag det var. Och jag hade en "vanlig" brudklänning som sömmerskan i butiken sydde så att de passade till mina nya mått, ända fram tills dagen innan. Jag såg inte alls gravid ut och det tyckte jag kändes bra (jag tycker visserligen om gravidmagar men just den dagen ville jag vara "smal").

Klänningen köpte jag när jag var i v. 13 och berättade då att jag var gravid och köpte den i 2 storlekar större så att det fanns tillräcligt med tyg att lägga ut (även för brösten). Jag var så himla nöjd över att inte behöva ha en "gravid-klänning", tycker att alla betonar magen extra mycket.

• Nifesoj
    http://www.lillamirakel.se/
    Klicka in dig på Gravid och sedan brudkläder
    Nu såg jag att du kanske inte ville ha hellångt, men kika in om du vill
    ♥BF 080910♥
  • Bling

Gifte mig också gravid, i vecka 33 med ganska stor mage!! www.proud.se tycker jag det finns många fina klänningar!

• Jessica24
    www.mipaform.se
    Min klänning (gravid) var uppsydd hos henne och hon är jätteduktig. Skrattande
    ♥ Victor 14/3-2006 och Emelie 17/1-2008 ♥
  • shims

Tack för alla tips! Jag får väl helt enkelt bege mig ut i butikerna och prova mig fram, men nu har jag fått lite olika idéer! Kram, kram.

• Jimps

Hej

Jag gifte mig i mars och var då i v 22/23. Jag är 161 cm men hade en empirisk modell som hon i butiken släppte ut lite för att det skulle vara bekvämt för magen. Jag var väldigt nöjd med den. Om du vill se en bild av mig i klänningen kan jag lägga upp den i mitt galleri om du vill.

• Jimps

Jag är borta en vecka nu men jag kan fixa det när jag kommer hem så inboxar jag dig så vet du när den finns på plats.

Svar på tråden gravid + bröllop