• Sallybally

Sno inte mitt barns namn!

Okej, det är kanske många som tycker jag är löjlig nu, men jag valde mitt barns namn åt honom för att ingen annan heter så och jag vill att det ska förbli så.

Så när folk skriver till mig; "Oh vilket fint namn, det ska jag döpa mitt barn till om jag får en pojke!", då blir jag faktiskt lite irriterad.

Jag vet att jag inte kan förhindra att namnet sprids, men iaf så stör det mig.

Någon som haft samma tankar (ni som har väldigt ovanliga namn på era barn)??

• Svar på tråden Sno inte mitt barns namn!
  • seSSa
    Sallybally skrev 2008-05-28 00:40:56 följande:
    Okej, det är kanske många som tycker jag är löjlig nu, men jag valde mitt barns namn åt honom för att ingen annan heter så och jag vill att det ska förbli så. Så när folk skriver till mig; "Oh vilket fint namn, det ska jag döpa mitt barn till om jag får en pojke!", då blir jag faktiskt lite irriterad. Jag vet att jag inte kan förhindra att namnet sprids, men iaf så stör det mig.Någon som haft samma tankar (ni som har väldigt ovanliga namn på era barn)??
    inget illa mot dig men jag personligen tycker inte ens ditt barns namn e fint men d e ju tur att man har smaken som baken, hade ju inte varit skoj ifall ALLA hette så
    Min son heter León o jag VET att han e speciell o unik eftersom han e MIN o dessutom e d absolut inte många som har hans namn me samma "stavelse" då apostrofen ovanför "o:et" är antingen på "e:et" åt det ena eller andra håller ELLER så har de ingen apostrof ELLER så e d nån som har apostrofen åt andra hållet på "o:et" därmed e HANS namn unikt för mig/oss
    ♂ L E Ó N ♂
  • Carmen80

Jag kan förstå att du känner så om det är en nära, anhörig eller bekant som döper sitt barn lika som du.
    Men lavriligt atalat tror jag många föräldrar känner som du.de har döpt SITT barn till det och det kvittar nog.Man får döpa sitt barn som man vill och vad skulle hända om alla resonerade som du?Då hade det ju inte funits något namn kvar til för rätt längesedan.
    tycker det är lite sandlåda at gnälla att andra döper sitt barn till samma.Det är oundvikligt, sålänge det inte är i ens omgivning.

• Beckah82
    seSSa skrev 2008-05-28 00:45:50 följande:
    inget illa mot dig men jag personligen tycker inte ens ditt barns namn e fint
    Vad heter han?
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Fru N07

Förstår om du blir irriterad, men du har ju ingen egenrätt på namn.

Jag har alltid sagt att får jag pojkar så ska de heta Hampus & Rasmus så när mina bröder fick barn så var jag livrädd att de skulle "ta" de namnen från mig för det hade blivit för nära i släken att döpa mina till samma, men jag har fått ha de namnen ifred så nu har jag både Hampus & Rasmus.

En liten fråga:

Om du inte vill sprida namnet varför står det i din pres så att alla kan se det?
    Som sagt det är ovanligt jag har aldrig sett det innan.

(¯`°?.¸♥Hampus 060306 & Rasmus 070410♥¸.?°´¯)
  • Carmen80

ursäkta röran i bokstäverna, men tangentbordet här är inte vad det borde=)

Vad heter ditt barn då?

• kanaan

Jag har ett perffa namn som jag är HELT ensam om och som jag ska döpa min flicka till om jag får en nångång, skulle nog bli lite less över att hon inte skulle vara den enda om andra tog efter ;) Men! Jag döper hellre barnet till det namnet och låter andra ta samma än att ge henne något annat. :) Det är liksom så det funkar!

• Takex

Sahar kanner jag for namnet Neo. Jag var helt installd pa det i ar och det var inte ett dugg populart, Matrix filmerna hade knappt kommit, folk tyckte mest det lat skumt.

Nu heter alla smaungar Neo av nan anledning : ( Sa namnet ar helt forstort for mig. Det ar trakigt.

• skåne tjej

Ts; kan du inte berätta vad din son heter?

First God created man, then he had a better idea...
Svar på tråden Sno inte mitt barns namn!