• Danne å Ulle

Vad ska man tänka på när man vill bli pappa

Hej jag har lite undring om vad ska man tänka på när man vill bli pappa. Och vad kan man göra?

• Svar på tråden Vad ska man tänka på när man vill bli pappa
  • Gnagarn

Dra inte ut den för tidigt kanske..

Skämt och sido, lite mer specifikt, vad tänkte du på? INför resan till BB?

• Danne å Ulle

ja hunder hella gravitet tiden vad kan man hjälpa sambon med olika sker som sakt de är första gången som man kommer å bli pappa när de är daks.

• cruZZe

Det mesta kommer av sig självt med lite sunt förnuft. Det enda egentliga tips jag kan komma på rakt av är att ha tålamod, tålamod och ännu mer tålamod

Sen att inte stressa med att till vilket pris som helst hinna med städningar exakta måltidstider mm gör att man blir lugnare. Har själv stressat för mkt hit och dit för att hinna saker man "måste" göra.

• Danne å Ulle
    Svar på #3
    hur menar du?
  • cruZZe

Med vad?

Ang tålamod så tar allting 100år med barn känns det som (ibland tjatar man så mkt på barnen så man tröttnar på sig själv tycker man )

Och just den här stressen med att hinna hem från jobbbet, hinna laga mat, hinna städa, hinna diska för att inte nämna försöka ha ett fritidsintresse eller underhålla huset (snickrar själv sor altan just nu) osv.

Man försöker hinna göra allt man hann innan man fick barn samt ta hand om de små OCH hinna vara utvilad. Det är en omöjlig ekvation och fler gånger än man kan räkna till är man trött och stressad vilket tyvärr går ut över sin egen omgivning av och till.

Danne å Ulle skrev 2008-05-28 18:19:15 följande:

Svar på #3hur menar du?
  • Danne å Ulle

oki vad ska man tänka på vad man ska köpa för söker som är bra och inte bra som sakt jag är ny på att ska bli pappa nån gång framöver?

• cruZZe

Köp de saker som är de viktiga i era ögon. Börja med skötbord, badbalja, vagn och ev en spjälsäng. Självklart också sådant som blöjor, tvättlappar och kläder. Resten upptäcker ni vart efter vad ni beöver och inte. Jag tror att många köper onödigt mycket saker med första barnet. Vet att vi gjorde det iaf

Danne å Ulle skrev 2008-05-28 23:16:34 följande:

oki vad ska man tänka på vad man ska köpa för söker som är bra och inte bra som sakt jag är ny på att ska bli pappa nån gång framöver?
  • Euphoric

Jo man ska definitivt ta de lite lugnt med grejer. Är man skrockfull betyder det ju otur att skaffa vissa grejer med.

Men det finns inget som man inte bara kan ta en sväng och köpa när det väl är skarpt läge. Blöjor är det bäst att springa förbi affären/apoteket på väg hem från bb så man får rätt storlek. Kläder att åka hem i och en barnstol om det inte finns att låna/hyra, sen köpa det som man känner man behöver när man väl behöver det. Sen e de smart att registrera sig på typ libero/pampers så får man startkit har jag för mig. Det får man även på Aros baby här i västerås.

Sen kan man såklart köpa hur mycket som helst. Men man klarar sig med väldigt lite, och det är lätt att det blir *för* mycket man köper.

cruZZe skrev 2008-05-30 07:15:26 följande:
    Köp de saker som är de viktiga i era ögon. Börja med skötbord, badbalja, vagn och ev en spjälsäng. Självklart också sådant som blöjor, tvättlappar och kläder. Resten upptäcker ni vart efter vad ni beöver och inte. Jag tror att många köper onödigt mycket saker med första barnet. Vet att vi gjorde det iaf Danne å Ulle skrev 2008-05-28 23:16:34 följande:
  • Gnagarn

Titta runt lite i början utan att köpa. Dvs gå in på t ex babyland eller babyplanet och bestämt er före att _INTE_ handla. Det är sååååå lätt att gå på allt när man får sitt första barn.

Exempel är tex all löjliga oljor som finns för gravida mammor. "antisprickolja" eller "bröstvårteolja" mm mm.

Dvs bara ett sätt att lura ur folk så mycket deg som möjligt. Och vet man inte så tror man ju på försäljarna när de säger att man bör köpa dessa skräp artiklar.

• Danne å Ulle

oki als så kan man gå in i aferanrena och kola vad man kan köpa när de är dags de blir väl runt 1-2år inan min sambo har får oritsonen vad ska man tänka på när man ska försöka till och få barn vad är bäst för att lykas med graviteten vilken stälning är bäst?

• cruZZe

Alla ställningar är bra och ingen är dålig. Övning ger färdighet och är skönt

Lycka till med bebistillverkningen.

• Danne å Ulle

tackar

Vileken stälninga är 100% att hon bli gravid?

• Gnagarn
    Svar på #12
    Det finns inga garantier. Allt handlar om flyt, dina spermiers simförmåga samt hennes ägglossning.

Ställningars betydelse för graviditet och eventuella kön är bara myt och skrock.

Lycka till!
  • Danne å Ulle

om man vill ha en lite tjtje hur ska de var för stälning då och om man vill ha en lillen kille hur ska de då vara?

• cruZZe

Läs föregående inlägg. Inga ställningar är bättre eller sämre vare sig för själva graviditeten eller för könet. Allt annat är ren nonsens och obildat skitsnack.

Danne å Ulle skrev 2008-05-31 18:07:36 följande:

om man vill ha en lite tjtje hur ska de var för stälning då och om man vill ha en lillen kille hur ska de då vara?
Svar på tråden Vad ska man tänka på när man vill bli pappa