• MajaMaria79

kan man sy egna lakan?

Till vagnen tänker jag. Jag är verkligen inte bra på att sy. Men ett påslakan borde jag ju kunna lyckas med tycker jag.

Fast blir det bra,är det mer kemikalier i tyger som inte är speciellt till barn?

• Svar på tråden kan man sy egna lakan?
  • Myzteria26

Nej det är bara att börja sy. Dessutom tvättar man eller jag iaf alltid allt innan bebbe får ha det
    Lycka till med sy sakerna

• torparen

Visst kan du sy egna lakan och påslakan. Det blir nog varken billigare eller färre kemikalier. Men man får ju möjlighet att välja vilket tyg man vill ha och tyget bör ju ändå tvättas före du syr med det.

• miababia

jag sydde egna av några gamla lakan då är de mjuka och goa, annars ett tips är att köpa ett vanligt örngott storlek större, passade perfekt i våran vagn

• MajaMaria79

Åh vad roligt. Då ska jag sy... mest bara för att det skulle vara roligt att göra något själv och att man kan välja mönster.

Idag blir det ett besök i tygbutiken.

• October

Jag köpte jerseytyg i olika mönster och även enfärgat, då kan man bara klippa och slipper sy. Jag hade det till sonen och tvättade dem mycket, håller precis på att tvätta om det till bebis no 2 som kommer nu. Det ända är att de kryllar sig lite i kanterna men de är mjuka och smidiga, inga veck eller så, man kan även använda som små mjuka filtar. Använde dessa jerseylakan till vagnen och vaggan. Köpte sedan dragpålakan på ikea till spjälsängen.

Svar på tråden kan man sy egna lakan?