• lill linda 82

*Fler än jag som är ömma kring urinröret

Fler än jag som är ömma kring urinröret efter ni fött..? Typ där klitoris sitter ungefär. Känns som att jag har ett tryck där ibland då jag står upp. Ömmar lite då jag kissar då o då.
    Kan det bero på att man använder binda o det skaver..? Eller vad tror ni?

• Svar på tråden *Fler än jag som är ömma kring urinröret
  • angelmouse

Hade nåt sånt, kändes mest när jag reste mig upp. Vet inte vad det berodde på men det gick över efter ett par veckor.

• chiquita

Jag har också ont där. Det är 2 veckor efter förlossningen imorgon och har väl haft ont i 1 vecka ungefär. Började just fundera på om det verkligen skulle vara så. Skönt att se att man inte är ensam.

• Vildsvin80

jag har det oxå så. Blev iof tappad på urin genom en kateter i slutet av förlossningen, men tyckte det var konstigt att det gjorde ont några veckor efteråt, så det är nog samma som ni upplevt

• chiquita

Jag blev också tappad på urin i slutet av förlossningen. Har inte tänkt på att det kunde vara därför jag är öm...

• ringblomma

Blev tappad under forlossnngen och barnmorskan sa att man kan bli om. Kommer ihag att hela underlivet var omt ett par veckor efter forlossningen. Sedan ar risken ocksa att man blir drabbad av urinvagsinfektion pga tappningen. Fick du kissa pa en urin sticka innan du gick hem fran forlossningen?

• chiquita

Nej jag fick inte kissa på sticka.

• lill linda 82

Jag kunde kissa själv efter förlossningen, blev inte tappad. Har ont där ändå...

• Mujsan

Har samma ontkänsla, det bränner i röret.. Fick gå med kateter i 3 dagar efter förlossning då jag fått ryggbedövning och inte kände när jag behövde tömma blåsan.
    Hoppas det går över snart...

• jen82

Kände också så i början, men försvann ganska snart. Kändes lite som att klitoris blev överstimulerad ibland el. nått. Tror det delvis var för att man gick med binda på sig. Kan fortfarande känna lite tryck ibland runt klitoris (6 månader efter) men allt mer sällan. Hade en "tror jag" lätt förlossning.

• 1973

Hade också kateter och fick medicin mot urinvägsinfektion innan jag for hem! Det kändes som sakt obehagligt kring klitorin och urinröret. Jag fick lämna kissprov..

Svar på tråden *Fler än jag som är ömma kring urinröret