• Anonym (usch)

Små knutor/knottror under huden på fingrarna som sen blir svårläkta sprickor

Vad kan det vara? Nickelallergi? Hudcancer? Usch, hur yttrar sig hudcancer? Det behöver väl inte vara födelsemärken bara? Kan det yttra sig så som jag beskriver? *nojig* SKa ringa vårdcentralen, men vill gärna ha svar här. Det som oroar mig är att när de så knutorna väl blivit spriockor så läker de låååångsamt/inte alls. Usch! Nån som känner igen sig? Det kanske kan vara nickelallergi?

• Svar på tråden Små knutor/knottror under huden på fingrarna som sen blir svårläkta sprickor
  • tea1982

Det låter som eksem, speciellt om "knutorna"ser ut som små blåsor under huden.

• JohansMia

Tycker också det låter som exsem! Hade en kompis som hade precis så där över båda handflatorna, och hon hade plastallergi...

• Anonym (usch)

Ja, så ser de ut, som små blåsor... Jag funderar på om det kan vara nickelallergi... Tack för ditt svar!

• tea1982
    Anonym (usch) skrev 2008-05-28 11:12:46 följande:
    Ja, så ser de ut, som små blåsor... Jag funderar på om det kan vara nickelallergi... Tack för ditt svar!
    Det skulle det kunna vara men det vore mer logiskt om de då satt vid kontaktytorna (öron, hals) eller vart du nu kan tänkas ha knappar, smycken, etc. Men prova att smörja med receptfria kortisonsalvor!
Svar på tråden Små knutor/knottror under huden på fingrarna som sen blir svårläkta sprickor