• Ninizen

Hjälp med färgval till sovrum med snedtak

Vi har köpt hus! Lyckan är total! Men nu behöver jag råd.

Huset vi flyttar in i har snedtak i sovrummen däruppe. Jag vet inte riktigt vad som gäller med snedtak. Bör man måla rummet helt i en färg eller ska man fortsätta ha fondvägg. Men då mkt ljusare. Typ ljusgrått eller en vit/ljusgrå medaljongtapet till vårt sovrum.Till lillemans rum vet jag inte alls. En färg, fondvägg, eller fondtapet??
    Jag tänker så det knakar och kommer verkligen inte på hur det ska se ut.

Jag blir knäpp...snälla hjälp mig....Har ngn bilder så vill jag VÄLDIGT gärna se.

www.familjeliv.se/hem/ninizen/galleri.php

♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 11:37
    Obs! Jag inreder helst vitt, vitt, vitt Lite shabby och lantligt så ni vet min stil
  • Svar på tråden Hjälp med färgval till sovrum med snedtak
  • Sencha

Har i alla fall lite bilder på snedtakssovrum

Son född 2004; BF 11 juli
  • Ninizen

Tack Sencha.

Ngn mer som kan ge råd och tips. Bilder?

• En bebis i magen

Jag har en bild i galleriet på vårt sovrum. Vi har fönster i söderläge, och det ska du nog tänka på när du väljer färg så det inte blir mörkt.

• CeeJay

Jag skulle göra sovrummet lite mer dramatiskt

Tex måla de andra väggarna gråa, mörkt eller ljust spelar ingen roll och sen ha en tapet (typ den jag har i köket) på snedtaket och ha sängen där. JAG gillar när det är mörkt och murrigt i sovrummet

Svart säng är ju snyggt till det, svarta sängbord och så lite "plock" som möjligt. Men det ett tex vinrött, turkost eller rött sängöverkast med svarta kuddar.

Sen skulle jag dekorera med samma färg som på överkastet vid de grå väggarna men väldigt sparsamt.

• Ninizen
    CeeJay skrev 2008-06-02 16:17:39 följande:
    Jag skulle göra sovrummet lite mer dramatiskt Tex måla de andra väggarna gråa, mörkt eller ljust spelar ingen roll och sen ha en tapet (typ den jag har i köket) på snedtaket och ha sängen där. JAG gillar när det är mörkt och murrigt i sovrummet Svart säng är ju snyggt till det, svarta sängbord och så lite "plock" som möjligt. Men det ett tex vinrött, turkost eller rött sängöverkast med svarta kuddar.Sen skulle jag dekorera med samma färg som på överkastet vid de grå väggarna men väldigt sparsamt.
    Oj, hihi. Du läste nog inte hur jag inredde i vanliga fall Jag gillar vitt och eventuellt ljusgrått är det mesta i färgväg jag kan tänka mig
  • Lady Dahmer

nåt som är vädligt fint och vanligt i andra länder är att måla taket.

varför inte välja en ljus, nästan vit tapet med nåt fint mönster på alla fyra väggar och måla hela taket (inklusive det snea) i en ljus lavendel ton...?

Fart! Dildo! Big, Big, Big Titties!
  • Lady Dahmer
    CeeJay skrev 2008-06-02 16:17:39 följande:
    Jag skulle göra sovrummet lite mer dramatiskt Tex måla de andra väggarna gråa, mörkt eller ljust spelar ingen roll och sen ha en tapet (typ den jag har i köket) på snedtaket och ha sängen där. JAG gillar när det är mörkt och murrigt i sovrummet Svart säng är ju snyggt till det, svarta sängbord och så lite "plock" som möjligt. Men det ett tex vinrött, turkost eller rött sängöverkast med svarta kuddar.Sen skulle jag dekorera med samma färg som på överkastet vid de grå väggarna men väldigt sparsamt.
    hahah du skulle gilla mitt sovrum. hade svarta väggar tills för ett tag sen. nu är de MÖÖÖÖRKT nästan svarta, men med en lilagrå ton istället. taket är mörktmålat ... ja, titta i mitt galleri så får du se. sover väldigt bra i allt det svarta!
  • Ninizen
    Lady Dahmer skrev 2008-06-04 13:09:39 följande:
    nåt som är vädligt fint och vanligt i andra länder är att måla taket. varför inte välja en ljus, nästan vit tapet med nåt fint mönster på alla fyra väggar och måla hela taket (inklusive det snea) i en ljus lavendel ton...?
    Mmmm, det där med tapeten låter fint. Men taket får jag nog hoppa. Vet inte om sambon går med på det. Men låter som ett väldigt fint förslag
  • Ninizen
    Lady Dahmer skrev 2008-06-04 13:10:41 följande:
    hahah du skulle gilla mitt sovrum. hade svarta väggar tills för ett tag sen. nu är de MÖÖÖÖRKT nästan svarta, men med en lilagrå ton istället. taket är mörktmålat ... ja, titta i mitt galleri så får du se. sover väldigt bra i allt det svarta!
    Haha, ska in o kolla. Jag hade ett örkt lila sovrum en gång. Sov väldigt bra där iofs
  • Lady Dahmer
    Ninizen skrev 2008-06-04 13:11:20 följande:
    Mmmm, det där med tapeten låter fint. Men taket får jag nog hoppa. Vet inte om sambon går med på det. Men låter som ett väldigt fint förslag
    jag säger som min make -- prova! blir det fult så kan man måla över. :P
  • CeeJay

Ok om du vill inreda i så lite färg som möjligt föreslår jag *tada* vitt i hela rummet då

Ninizen skrev 2008-06-04 13:06:15 följande:
    Oj, hihi. Du läste nog inte hur jag inredde i vanliga fall Jag gillar vitt och eventuellt ljusgrått är det mesta i färgväg jag kan tänka mig
  • Ninizen
    Lady Dahmer skrev 2008-06-04 13:19:46 följande:
    jag säger som min make -- prova! blir det fult så kan man måla över. :P
    Du hade ett jättemysigt sovrum!! Trots att det inte är min stil så gillar jag det. Sen älskade jag ditt kök!

CeeJay: Näääää, hihi. Jag vill ha tips på hur man kan måla för att trolla med vinklar och ev. fondtapet eller inte. Jag gissar på att det blir bruten vit mot ljusgrått. Ev. fondtapet (vit) medaljong kanske?? Men längre än såhär har jag inte kommit. Hade hoppats på lite inspirationsbilder
  • Ninizen
    CeeJay skrev 2008-06-04 13:25:57 följande:
    Ok om du vill inreda i så lite färg som möjligt föreslår jag *tada* vitt i hela rummet då
    WOW! Gillade dock din fondtapet skarpt. Panelen var mums också!!!  *gillar*
Svar på tråden Hjälp med färgval till sovrum med snedtak