• annikaloppan

Erfarenhet av cykel från Biltema?

Hej!
    Har du köpt en cykel från Biltema någon gång?
    Är det bra cyklar i förhållande på vad de kostar?
    Var inne på Teamsportias och Intersports hemsidor och kollade, men de var riktigt dyra! Eller det kanske är bättre cyklar än Biltemas, att det är därför de kostar?

• Svar på tråden Erfarenhet av cykel från Biltema?
  • Mort75

Jag har en cykel från Biltema, Yosemite Briceburg tror jag den heter. Den kostande 2599 kr och jag är helnöjd. Skön att cykla på, växlarna funkar och den har inte krånglat alls hittills och den känns rejäl. Iofs har jag köpt den för bara två månader sedan. Men varför skulle den vara sämre än Sportias och Intersporst cyklar? Växelsystemet är detsamma på alla cyklar (Shimano) och det är väl det som brukar krångla.

• annikaloppan
    Mort75 skrev 2008-05-28 13:22:19 följande:
    Jag har en cykel från Biltema, Yosemite Briceburg tror jag den heter. Den kostande 2599 kr och jag är helnöjd. Skön att cykla på, växlarna funkar och den har inte krånglat alls hittills och den känns rejäl. Iofs har jag köpt den för bara två månader sedan. Men varför skulle den vara sämre än Sportias och Intersporst cyklar? Växelsystemet är detsamma på alla cyklar (Shimano) och det är väl det som brukar krångla.
    Jag har ingen aning om varför det skulle sklija. Jag tänkte bara det i och med att det skilde 2000 kronor i pris!
    Jag tittar på antingen en sunbreeze eller en breeze lake.
  • Suskiv

Min bror har en biltemacykel. Den rostade väldigt snabbt. Antar att det är där de dragit ner på för att få fram billigare pris.

• Mort75
    Suskiv skrev 2008-05-28 13:30:38 följande:
    Min bror har en biltemacykel. Den rostade väldigt snabbt. Antar att det är där de dragit ner på för att få fram billigare pris.
    Jag har ju inte haft min så länge så jag vet ju inte om den rostar snabbt....men än syns det då inget.
  • MajaLarsson

jag har en biltema-cykel! är jättenöjd förutom att det står biltema "överallt" på den!

• annikaloppan
    MajaLarsson skrev 2008-05-28 15:11:31 följande:
    jag har en biltema-cykel! är jättenöjd förutom att det står biltema "överallt" på den!
    Gör det?
    Kan man inte ta bort det?
    Kanske ska svänga förbi där i morgon när vi har vägarna förbi, för att se hur den ser ut i verkligheten!
  • TereseW

Det beror lite på hur mycket du ska cykla. Ska du ha den för att cykla till och från tex jobbet bara eller ska du ha den för att träna?? Tänk på att cyklarna å biltema är väldigt tunga jämfört med de på tex intersport. Be att få prov cykla de olika varianterna så könner du vilken enorm skilnad det är. Sen beror det lite på vart du ska cykla vilken sorts växlar du ska ha. Det är jätte stor skilnad på "montenbike" växlar och "räserväxlar"

• annikaloppan
    TereseW skrev 2008-05-30 19:53:41 följande:
    Det beror lite på hur mycket du ska cykla. Ska du ha den för att cykla till och från tex jobbet bara eller ska du ha den för att träna?? Tänk på att cyklarna å biltema är väldigt tunga jämfört med de på tex intersport. Be att få prov cykla de olika varianterna så könner du vilken enorm skilnad det är. Sen beror det lite på vart du ska cykla vilken sorts växlar du ska ha. Det är jätte stor skilnad på "montenbike" växlar och "räserväxlar"
    Jag kommer cykla i stan. Till och från dagis och min skola.
  • Terryleene
    Mort75 skrev 2008-05-28 13:22:19 följande:
    Är den inte tung att cykla på? Läste att de väger 18 kg. Funderar själv på att köpa en. Min cykel blev stulen igår .
Svar på tråden Erfarenhet av cykel från Biltema?