• Anonym (giftasugen)

Kostnad gifta sig borgerligt?

Som frågan lyder, vad kostar det?
    Är inte intresserad av stor fin vigsel med allt som hör till, vill bli gift för det är tryggt och göra det endast tillsammans med våra barn.
    Vad kostar det att gifta sig borgerligt?

• Svar på tråden Kostnad gifta sig borgerligt?
  • Anonym (m)

du betalar bara för eventuella vittnen om du inte lyckas skaffa egna.

• Anonym

Vår borgliga vigsel var gratis, eventuellt betalde vi några hundralappar i avgift till tingsrätten. Kommer inte riktigt ihåg.

• Birgitta2

Det är inte många kronor. Jag betalade för klänningen (en vanlig snygg klänning). Vi betalade för blomsteruppsatsen och så liten mottagningen efteråt hos mina föräldrar (fast det betalade dom). Och så ringen förstås.

Allt som allt som vi själva betalade gick nog på max 5000 kr. Jag minns inte att det kostade något med själva vigsen i rådhuset.

• Fru annmi

Själva vigseln är Gratis!

• Anonym (giftasugen)

vad kostar vittnena?

• Anonym

Anonym (giftasugen) skrev 2008-05-28 14:13:30 följande:

vad kostar vittnena?
    Vi hade med oss två egna så det blev gratis. Kolla med tingsrätten vad de kostar om ni inte har egna.
  • Anonym (giftasugen)

Jo jag inser jag kan göra det, men har märkt man ofta får svar här fortare än man kommit fram i kön till diverse ställen!

• Anonym

Anonym (giftasugen) skrev 2008-05-28 14:29:40 följande:

Jo jag inser jag kan göra det, men har märkt man ofta får svar här fortare än man kommit fram i kön till diverse ställen!
    Men här kan svaren vara felaktig. Mycket kan ha hänt och det kan finnas olika regler/kostander på olika ställen.
  • Anonym

I Malmö är det gratis, ska själv gänga mig i rådhuset den 14:e juli..

• JagL8

Jag gifte mig borgerligt i Visby och där kostar det 400 kr.

• Trialanderror

Jag gifte mig borgeligt i Sigtuna och där kostade 800kr.

Så det varierar från plats till plats, bästa är att kontakta den komunnen.

• Reglementet

Vi hade inga egna vittnen, det var gratis.

• Dessie

Här i Enköping är borgerlig vigsel gratis.
    Vi hade egna vittnen, men om vi hade "lånat" vittnen så hade det oxå varit gratis.
    Det var "allt runt" som kostade.

Svar på tråden Kostnad gifta sig borgerligt?