• RememberMe

Plugga till sjuksköterska?

Såg i nån annan tråd att en tjej pluggar till sjuksköterska mycket fortare. Jag trodde att utbildningen var 3 år? Är den inte det? Kan man nånstans i Svergie plugga fortare? Det borde väl fungera. Eller gör det inte det?

• Svar på tråden Plugga till sjuksköterska?
  • Tecken

Jag har också sett en person påstå det i flera trådar, men vet inte var man kan göra det. Har inte hört det från någon annan.

• karsu
    Tecken skrev 2008-05-28 14:52:52 följande:
    Jag har också sett en person påstå det i flera trådar, men vet inte var man kan göra det. Har inte hört det från någon annan.
    Tror mig veta vem ni syftar på. Har hon sagt på vilken skola hon läser?
  • RememberMe

I flera trådar? Okej.
    Vore kul att få höra mer då. Sjuksköterskor jag har jobbat tillsammans med säger att utbildningen är ganska lätt. Så det vore skönt att göra undan den så man kan börja jobba. Eller om jag kan bli ambulanssjukvårdare. Men det verkar vara bättre att bli sjuksköterska. Har mer att välja på då.

Tecken skrev 2008-05-28 14:52:52 följande:
  • RememberMe

Är det nån speciell person?
    Har inte läst så mycket här.
    Men jag bryr mig inte så mycket om vem det är, bara jag kan få rätt information så jag vet hur jag kan göra.

karsu skrev 2008-05-28 14:53:53 följande:
    Tror mig veta vem ni syftar på. Har hon sagt på vilken skola hon läser?
  • Tecken
    RememberMe skrev 2008-05-28 14:54:58 följande:
    I flera trådar? Okej.Vore kul att få höra mer då. Sjuksköterskor jag har jobbat tillsammans med säger att utbildningen är ganska lätt. Så det vore skönt att göra undan den så man kan börja jobba. Eller om jag kan bli ambulanssjukvårdare. Men det verkar vara bättre att bli sjuksköterska. Har mer att välja på då.
    Jag tror att det är bättre att bli ssk, eftersom du kan jobba inom flera områden då - tänk om du efter ett tag känner att ambulans inte är något för dig?
  • karsu
    RememberMe skrev 2008-05-28 14:56:09 följande:
    Är det nån speciell person?Har inte läst så mycket här.Men jag bryr mig inte så mycket om vem det är, bara jag kan få rätt information så jag vet hur jag kan göra.
    Njae, handlar väl snarare om att personen i fråga säger väldigt mycket men har sällan belägg för det hon säger och kan ofta inte "bevisa" att det hon säger stämmer.
  • RememberMe

Oj då!
    Ja men om jag kan få nån länk eller så som talar om hur jag ska ta reda på detta så vore jag väldigt glad. Borde väl vara fler här inne som vet hur det går till?
    Har frågat i fler trådar, så nåt napp brode ja rimligen få.

karsu skrev 2008-05-28 15:02:42 följande:
    Njae, handlar väl snarare om att personen i fråga säger väldigt mycket men har sällan belägg för det hon säger och kan ofta inte "bevisa" att det hon säger stämmer.
  • RememberMe

Det är så jag också resonerar. Ska fråga ambulansen om jag kan få åka med. Träffar på dom titt och tätt Tyvärr har dom inte så mycket tid att prata, bara lämna hos oss och sen iväg på nytt uppdrag

Tecken skrev 2008-05-28 15:01:59 följande:
    Jag tror att det är bättre att bli ssk, eftersom du kan jobba inom flera områden då - tänk om du efter ett tag känner att ambulans inte är något för dig?
  • Tecken
    RememberMe skrev 2008-05-28 15:04:30 följande:
    Oj då!Ja men om jag kan få nån länk eller så som talar om hur jag ska ta reda på detta så vore jag väldigt glad. Borde väl vara fler här inne som vet hur det går till?Har frågat i fler trådar, så nåt napp brode ja rimligen få.
    Jag har aldrig hört talas om att man kan läsa till ssk på mindre än tre år. Inte i Sverige iaf

Men som Marian Keyes skriver i en av sina böcker (minns inte vilken): "Plugga? Jag? Då blir jag ju inte färdig förrän om tre år. Då är jag 31! Fast det är klart, jag blir ju 31 i alla fall...".
Svar på tråden Plugga till sjuksköterska?