• Dalwhinnie

Sova på mage när man är gravid?!

Hur gör ni andra som är gravida i runt v.19 som jag är??
    Sover ju så himla skönt på magen, men får lite dåligt samvete, känner bebisen av det??
    Jag har en ganska mjuk säng, så det blir ju mjukt mot magen, skulle ju inte gå att ligga i en hård säng.
    Är jag bara lite nojig som känner så här?
    // Lycklig gravid mamma till Hannah

• Svar på tråden Sova på mage när man är gravid?!
  • Snorkis

Sov på magen du

Du kommer att märka om babyn inte gillar det

• Thuva03

jag sov på magen under hela min graviditet. På slutet va det lite jobbigt men det gick om man låg lite på sidan men ändå på mage... svårt att förklara men det är ingen fara att göra det.Skrattande

Ungmamma till Världens Bästa THUVA!!
  • Nintendo

Jag har också gillat att ligga på mage, iaf halvt på mage men det är svårt nu (är i vecka 22) för man känner bebisens rörelser ännu mer då och då blir det svårt att sova, sen är det lite jobbigt då magen känns "ivägen".

• little mommy

jag har alltid sovit på rygg tills jag vart garvid, och allt man kunde ligga på med den magen var rygg eller sida eller andra sidan.. så när bebisen var ute så fick det bli att alltid sova på mage, det är ju bara så skönt när man kan få göra det man inte fick då hihi

• Fille Melle

Testa dig fram en skön magliggar ställning. Du märker om det inte känns skönt för magen.

Filip 27/12-04 & Skrutten BF 27/9-08
  • Rebeckan

Det ör ingen fara att sova på mage sålänge du bara tycker det är skönt!..eheh jag har alltid somnat på mage innan men nu är jag i v 30 och magen är inte direkt go att ligga på, så nu är det rygg som gäller!..lycka tillFlört

• jannike85

jag låg på mage ända till vecka 24 tror jag, men sen blev det obekvämt, men bebisen klagade aldrig

• annroll

Jag vakna 5 imorse av att de va liv o magen.. då hade jag tydligen lagt mig på mage, o de gilla inte bebis. Jag somnar alltid på sidan, då de e obekvänt att sova på magen. Men tydligen inte i sömnen.. ;)

• delfii

Med första barnet sov jag på sidan eller på rygg från vecka 18 eller 19. Nu, innan andra graviditeten skaffade vi tempurmadrass och nu sover jag på mage utan problem i 26:e veckan!

• Magini

Sov på magen så länge du vill!
    Jag är i v.24 och jag sover helt platt på magen fortfarande, vaknar ibland att jag har dragit upp ena benet så magen får lite större plats. Men det är något jag gör i sömnen så bäbisen har nog sagt ifrån typ.. Men jag tänker fortsätta sova så långe det går! Det är ju underbart skönt!

Svar på tråden Sova på mage när man är gravid?!