• åsa1979

Någon risk att foga kakel när jag är gravid?

Finns det risk att foga kakel när jag är gravid?

Vet att man ska vara försiktig med vissa färger vid målning, men hur är det med kakelfog?

Någon som vet?

• Svar på tråden Någon risk att foga kakel när jag är gravid?
  • Snurran1

Det skulle väl vara när du ska blanda fogen. Jag slipade ett rum och målade nu under graviditeten. Dammet från slipningen gick genom tröjan och satte sig på magen där jag smörjt in babyolja, jag fick utslag på hela magen som kliade sjukt mycket och skavde mot kläderna. Tänk på att ha munskydd på dig, kan inte tänka mig att det skulle vara farligt, men man vet ju aldrig. Ring vårdupplysningen eller bm och fråga.

• LiW

Vet inte riktigt...tror som snurran1 att det är väl blandningen som är värst.
    Jag fogade själv kakel för inte så länge sedan....men lät bli just blandningen pga dammet.

Lycka till

• Erkens mamma

Använd plasthandskar så kan jag inte tänka mig att det ska vara något problem. Blanda utomhus först så blir det god ventilation medans det dammar.

• lisadragon

hehe.. jag fogade kakel för någon månad sen, använde händerna som skrapa och hade fogmassan på händerna i några timmar.. Här har det inte hänt något iaf, hur skulle det gå till?! Om jag käkade fogmassan kanske den kunde ha varit farlig, man blandar den ju med vatten och den luktar inte..

Men men, jag kanske är sämsta gravida kvinnan i världen nu :P..

Svar på tråden Någon risk att foga kakel när jag är gravid?