• luckysun

Ni som haft bebis i säte i v.33, vände sig bebis tillrätta eller fick ni planerat kejsarsnitt och hur sent bestämdes kejsarsnittet?

Ni som haft bebis i säte i v.33, vände sig bebis tillrätta eller fick ni planerat kejsarsnitt och hur sent bestämdes kejsarsnittet?

Vill ej göra vändningsförsök..

• Svar på tråden Ni som haft bebis i säte i v.33, vände sig bebis tillrätta eller fick ni planerat kejsarsnitt och hur sent bestämdes kejsarsnittet?
  • Fia a

Mitt barn vände sig i v 36+ och då hadde vi inte pratat ngt om snitt.

• Alameda

Min bäbis ligger oxå i säte och jag ska på vändningsförsök nästa onsdag. Får jag fråga varför du inte vill göra ett vändningsförsök? Själv vill jag verkligen inte snittas och önskar att bäbis vänder sig...

• skojadoja

Min första gravditet upptäcktes säte i v35, fick göra vändningsförsök v38 och då detta misslyckades fick jag i samband med vändningsförsök tid för ett planerat snitt i v39 (11 dagar innan BF)
    Nu är jag gravid med nr2 och i v33 låg bebis i säte men hade vänt sig när jag var hos BM v35. Är nu i v37 och gjorde extra UL igår för att säkert utesluta säte. Bebisen låg med huvudet neråt så det ser ut som det blir vaginal förlossning denna gång!

• fjunis

Vår tjej låg i säte från v 28 ca. Gjorde vändningsförsök i v 37+0 (fick välja själv om jag ville prova att vända eller inte). Tjejen låg kvar i säte och jag valde då kejsarsnitt - de frågade om jag ville föda vaginalt. Kejsarsnittet gjordes i v 38+3.

• mludvigs

Båda mina bebisar har suttit i säte hela graviditeterna.

Första barnet gjorde UL för att se om vändning var möjlig i vecka 36+6. DÅ såg man att han ej mådde bra och det blev akut kejsarsnitt.
    Denna gång fick jag göra ett vändningsförsök i vecka 37+0. Var varken obehagligt eller gjorde ont. Dock ville inte bebisen vända sig så det blir snitt för mig på tisdag.
    Är väldigt glad att jag gjorde ett vändningsförsök för jag ville så gärna få föda vagnialt men nu när det inte gick så känner jag mig 'ok' med att det blir snitt. Allt bättre än ett akut snitt i vilket fall som helst!

• luckysun

Men vad händer om man kommer in till BB då vattnet gått, värker osv, OCH barnet ligger i säte vilket man ej kände till? Blir det akut kejsarsnitt då? Det kan dem väll ej neka?

• Hägris

min vände sig hela tiden ... låg i säte skulle vändas, låg då rätt väg, konstig blödning ungen i säte igen, blev snittad samma dag..(hade blivit det en gång innan  med)

gratisgen.se/ try it!!
  • Snart sommar

Fick tid för vändningsförsök när jag var i v.36+1 med andra barnet. Han vände sig självmant natten innan så det blev inget med det.

Mao, dom kan vända sig spontant sent också, beror på hur stora dom är och hur mycket plats dom har att röra sig på.

• skojadoja

Ligger bebis i säte och förlossningen har startat så blir det snitt, de tvingar inte dig att föda ett barn som ligger i säte!

Svar på tråden Ni som haft bebis i säte i v.33, vände sig bebis tillrätta eller fick ni planerat kejsarsnitt och hur sent bestämdes kejsarsnittet?