• Anonym

Blodigaflytningar när mensen skulle ha kommit men ingen mens.....kan någon hjälpa mej?

Jag skulle ha fått min mens i fredags och då kom det en blodig flytning men ingen mens, jag tänkte då att mensen var på gång men nu det tisdag och fortfatande bara blodiga flutningar, har haft lite oregelbunden mens men aldrig så här. Vi har försökt bli med barn 3 månader nu och jag äter Apifors inte för att jag vet om det påverkar men i alla fall testade med ett gravtest i måndags men det var negativt då. Funderar på att testa igen till helgen om mensen inte kommer om det nu är lönt?

Är det nån som vet om man kan ha det så här i början av en grav eller om kroppen lurar mej igen, har även mått ganska illa, varit jätte trött, näsblod och äter som en tok, vilket jag aldrig gör annars. Men det kan ju lika gärna vara PMS sympton...... urs svårt det här....
    Men mensen har aldrig bettet sig så här innan och känns kolstigt att ha dessa blodiga flytningar i stället för mens lätt att börja fundera på var felet ligger.....

• Svar på tråden Blodigaflytningar när mensen skulle ha kommit men ingen mens.....kan någon hjälpa mej?
  • Anonym

ingen som har någon erfarenhet av blodiga flytningar vid tiden för mens vid en ev grav?

• Anonym (Samma här)

Så har jag haft det x 3. Inte mycket blod men dock lite grand. Fick även grav-symtom vid väntad mens och plussade tidigt. Ena gången plussade jag sent men kände symtom längre innan.
    Lycka till!

• Shirley

Så hade jag också.. kom som lite rosa/bruna flytningar då jag skulle ha mens och jag var säker på att mensen var på gång men mer än så blev det inte testade + ett par dagar efter eftersom mensen aldrig kom igång.

• Anonym

hoppas på det då, testar igen i helgen om tant röd inte kommer.... annars får jag väl ringa vårdcentralen och höra med dem om det fortfarande inte blir nått +

men hoppas på det skönt att höra att det finns fler med de symptomen

• Anonym

Man kan få en så kallad Nidblödning istället för mens om man blivit gravid. Då kommer det mindre blödning/flytning istället för mens. Kan vara så att du är gravid men att du får vänta några dagar tills det visar + på stickan. Googla på Nidblödning så kan du läsa mer...
    lycka till..

• Anonym (meh!)
    Anonym skrev 2008-05-28 22:11:28 följande:
    Man kan få en så kallad Nidblödning istället för mens om man blivit gravid. Då kommer det mindre blödning/flytning istället för mens. Kan vara så att du är gravid men att du får vänta några dagar tills det visar + på stickan. Googla på Nidblödning så kan du läsa mer...lycka till..
    hallå!! en nidblödning kommer ju när ägget fäster.. vilket är 5-10 dar efter ÄL!!... inte 14 dar... lr mer.. ;)

håller tummarna för dig ts!
  • hipponk
    Svar på #6
    jag har åxå fattat för att den kan komma när man skulle ha mensen..
  • Anonym

Har kommit lite mera blod nu men inte nämnvärt mycket mera som en väldigt väldigt liten mens. Sjukvårdsrådgivningen sa att man ibland kan få en sån här mens och utfrån mina symptom samma som jag skrev här lät jag inte gravid tyvärr..... så har inte testat känns ju inte lönt nu är bara att inse att det inte är nån som bor i magen....
    Sjuksköterskan sa bara att man kan få sån här mens iblad och att om jag får ont eller liknande så ska jag söka vård då det kan vara en infektion eller liknande. För det är nått som känns "fel" med det här men kanske är lite hypokondrisk och känner efter för mycket just nu med.

• Anonym

Man kan säkert få en sån mens..men jag skulle nog ta ett gravtest ändå..kostar ju inte så mkt med ett clearblue..

• Anonym

hmm nej ska endå ner på stan i morgon är väl bäst att få svart på vitt och slippa undra.

• Anonym

Har haft nästan som mens 2 av gångerna jag vart gravid, första gången i två månader, andra i tre! Blödde nästan lika mycket, och lika länge som vid mens

Svar på tråden Blodigaflytningar när mensen skulle ha kommit men ingen mens.....kan någon hjälpa mej?