Tips på pipmugg att börja med
Min lilla dricker vatten från nappflska vid måltid. Tänkte testa att börja med pipmugg.
Någon som har ett bra tips på vad jag ska köpa för någon?
Min lilla dricker vatten från nappflska vid måltid. Tänkte testa att börja med pipmugg.
Någon som har ett bra tips på vad jag ska köpa för någon?
Avent har bra pipmuggar för olika åldrar.
Det finns jättebra 10-pack i vissa barnaffärer med pipmugg som är "engångs men flergångs". De kostade i min affär 49:- De finns i två olika typer beroende på barnet ålder. Färgglad med lock som sitter benhårt om de kastar muggen i golvet.
Vi har köpt en från Nuby som har en mjuk pip, tror det finns in antingen silikon eller latex precis som deras nappar till nappflaskorna.
Har en pipmugg från NUK och den är jättebra, den är inte spillfri utan den går lätt att dricka ur och är mjuk!
Oops, jag lurades visst lite förut, våran med mjuk pip är också från Nuk, inte från nuby som jag skrev...
Har en liten tjej som inte gjort annat än ammat när hon skulle börja dricka ur pipmugg, så det var svårt. Har provat många och är missnöjd med alla! Sen provade jag Tupperwares pipmugg (droppfri dessutom:))..Är SUPER nöjd.
Så den rekomenderar jag...Lätt att suga ur då pipen är gjord av silikon som är väldigt slittåligt!
149:- kostar den men värd varenda krona!!
den från avent med muik pip är spillfri men inte så trög att dricka ur som de vanliga är. Den är väl anpassad för nybörjare antar jag. Vår dotter fixade det med den jättebra efter bara några minuter trots att andra inte funkade alls
mjuk pip ska det stå
Jag tycker det funkar jättebra med såna vanliga från ICA (vad de nu heter).
Vår tjej har heller inte fattat det där med att suga ordentligt, så vi tar bort silikonploppen som gör den spillfri och så får hon dricka utan. Det kommer rätt fort, så man får hålla lite koll och ta bort muggen från munnen emellanåt, så det inte kommer för mycket i taget, men annars funkar det jättebra!
Tips om bebben vägrar ta pipmugg är att börja ge med vanligt glas och sen byta till pipmugg utan siikonplopp.
Vi köpte den på coop forum, men har sett den i babyaffärer också. Det är en rätt vanlig mugg tror jag
I vilken ålder dricker barnet i pipmugg? Min dotter är snart 6 månader och dricker vatten i nappflaska vid maten, kan vi använda pipmugg istället eller är det för tidigt?
jag använder vanliga spillfria från typ ica. men mest när vi är hemmifrån har vi en flaska med sugrör i. finns på typ babyland. de behöver man inte suga så hårt på och de är spillfria. superbra tycker jag. har haft/har såna till båda barnen.
mina barn har inte duckit vatten ur nappflaska så de började vid 4 månaders ålder ca..