• pelagonia

Vilka regnkläder har era barn ?

Hej

Har inte haft användning för regnkläder till vår son men nu skall jag inhandla till dagis för dem regniga dagarna.

Har tittat på Bamsekollektionen från Lindex och något märke som heter Abeko.

Våran Viktor kom den 3/1 till Världen !!
  • Svar på tråden Vilka regnkläder har era barn ?
  • Juno

Har Abeko (ärvda) och ett set från Intersport, kommer inte ihåg vad det heter.

Bamse har jag inte köpt eftersom de har haft så fula färger. Nu finns ett fint set i grönt på Lindex. Det hade jag gärna haft.

• Smilla27

Bamse regn kläder har vi. Har för mig att de fick bra i ngt test.

• cicci85

Just nu har vi från icaMaxi, de är smidiga och funkar bra.
    Förut har vi haft ärvda från Abeko, de verkar hålla till många barn!

• JeanneDArc

Har ett set från cubus som är vind och vattentätt, men som andas. Det är bra och funkar att använda även om det bara är lite blåsigt eller att ha byxorna som överdragsbyxor för att skydda kläderna och sådär.

• deez

vi har just bamse och abeko. jag tycker abeko är klart bättre eftersom de är smidigare, lindex är lite klufsiga och hårda tycker jag (både att ta på och att springa omkring i). men de håller vatten borta båda två, så det är en smaksak.

• pelagonia
    deez skrev 2008-05-29 09:50:52 följande:
    vi har just bamse och abeko. jag tycker abeko är klart bättre eftersom de är smidigare, lindex är lite klufsiga och hårda tycker jag (både att ta på och att springa omkring i). men de håller vatten borta båda två, så det är en smaksak.
    Hur är Abeko i str ? Normala ?
    Har du bara vanliga kläder under regnkläderna ?
  • pelagonia
    Juno skrev 2008-05-29 09:37:52 följande:
    Har Abeko (ärvda) och ett set från Intersport, kommer inte ihåg vad det heter.Bamse har jag inte köpt eftersom de har haft så fula färger. Nu finns ett fint set i grönt på Lindex. Det hade jag gärna haft.
    Hur upplever du Abeko ?

Här är någon som säljer på tradera

www.tradera.com/HELT_NYA_abeko_regnklader_bla_stl_100_-auktion-65773487

Vad kostar dem som nya ?
  • deez
    pelagonia skrev 2008-05-29 09:59:02 följande:
    Hur är Abeko i str ? Normala ?Har du bara vanliga kläder under regnkläderna ?
    ja, vanliga kläder under. storleken skulle jag säga är stor, de är gjorda för att kunna ha overaller och grejor under ju. När dottern var ett fick hon ett i storlek 80 (minsta som fanns) och det använde hon tills hon var två år och några månader (man reglerar ju hängslena). Nu är hon typ 92 cm och har stl 90, stl 100 skulle definitivt vara förstort.
  • pelagonia
    deez skrev 2008-05-29 10:02:24 följande:
    ja, vanliga kläder under. storleken skulle jag säga är stor, de är gjorda för att kunna ha overaller och grejor under ju. När dottern var ett fick hon ett i storlek 80 (minsta som fanns) och det använde hon tills hon var två år och några månader (man reglerar ju hängslena). Nu är hon typ 92 cm och har stl 90, stl 100 skulle definitivt vara förstort.
    Hmm..sonen är ca 84 cm..kanske en 90 så kan han ha den även i höst..Svårt.
  • pelagonia

Men å andra sidan har jag inte haft regnkläder på POPs overallen och skall ha en POP i höst/vinter med så vet inte om man behöver regnkläder på overallen.

• deez
    pelagonia skrev 2008-05-29 10:04:25 följande:
    Hmm..sonen är ca 84 cm..kanske en 90 så kan han ha den även i höst..Svårt.
    ja, det kan nog funka. storlek 90 kommer han att kunna ha länge. de brukar kosta 349 eller 399, men man kan hitta för 199 om man tittar runt lite. coop osv säljer dem om man har någon rabattkupong eller så.
  • Juno

Jag tar inte regnkläder på overallen. Då har hon fodrade regnkläder istället om det är så blött.

• JeanneDArc
    Juno skrev 2008-05-29 10:29:28 följande:
    Jag tar inte regnkläder på overallen. Då har hon fodrade regnkläder istället om det är så blött.
    Så gör vi också på hösten. Vi vintern har vi en vinteroverall som är vattentät så slipper hon leka i dubbla ytterkläder som inte andas. Funkar jättebra.
  • pelagonia
    Juno skrev 2008-05-29 10:29:28 följande:
    Tips på fodrade regnkläder ?? Vi hade en vattentät tunnare overall från Ellos som funkar bra under våren/hösten. Kanske blir en sådan till hösten..sedan en varmare POP vattentät under vintern.
  • NowaLi

Vi har Nanooks skalplagg & eftersom dom andas men samtidigt är helt vattentäta är det de enda ytterplagg vi har använt. dessutom går dom att tumla. vi är så nöjda & dottern också.

Svar på tråden Vilka regnkläder har era barn ?