• Fruochmamma

Tilltugg innan maten (BBQ) önskas!

Min sambos kollegor kommer imiorgon hem till oss för en enklare BBQ-AW-fest där det kommer serveras grillbuffé med vin & öl.

Jag vill gärna ha några trevliga och enkla tiulltugg när de kommer. Har köpt hem lite kex & tapenad, oliver .. men vill gärna ha något annat också. Snittar eller liknande passar inte riktigt in i morgondagens enkla tillställning.

Hjälp mig!

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Tilltugg innan maten (BBQ) önskas!
  • Jiji

Grönsaker i stavar att dippa är aldrig fel, det brukar de flesta gilla!

• Mia2oo7

Jag brukar ta ett bakplåtspapper, lägga ut tacochips, runda eller trianglar.

på chipsen lägger jag en liten klick av tacosås, ovanpå det, en liten bit salami och lite riven ost högst upp. in i ugnen på 125 grader tror jag.. och max några minuter i ugnen. osten ska smälta och chipsen bli lite mjuka.. Supergott att servera kallt eller direkt ifrån ugnen.

och gärna någon kall dricka till om de är varma.

• Fruochmamma
    Mia2oo7 skrev 2008-05-29 09:25:49 följande:
    Jag brukar ta ett bakplåtspapper, lägga ut tacochips, runda eller trianglar.på chipsen lägger jag en liten klick av tacosås, ovanpå det, en liten bit salami och lite riven ost högst upp. in i ugnen på 125 grader tror jag.. och max några minuter i ugnen. osten ska smälta och chipsen bli lite mjuka.. Supergott att servera kallt eller direkt ifrån ugnen.och gärna någon kall dricka till om de är varma.
    Gud så gott :) Det ska jag iallafall göra nästa gång grabbarna kommer över på filmkväll!
  • Mia2oo7

Ja det är sååååå gott..

är supergott att äta när man är själv hemma också.. det jobbiga är att taco chipsen tar slut så fort.. hahaha

• Perfie

Tunnbröds rullar med någon god fyllning som man skär i ganska tunna bitar är alltid gott.
    T ex lax och peppar rot.
    En annan god sak är ett fat med creme fraiche blandad med finhackad charlottenlök,bred över röd rom och servera med små salta kex så får man själv dra kexet i röran.
    Det är omöjligt att sluta äta om man börjar såå gott

• Fruochmamma
    Perfie skrev 2008-05-29 10:50:15 följande:
    Tunnbröds rullar med någon god fyllning som man skär i ganska tunna bitar är alltid gott.T ex lax och peppar rot.En annan god sak är ett fat med creme fraiche blandad med finhackad charlottenlök,bred över röd rom och servera med små salta kex så får man själv dra kexet i röran.Det är omöjligt att sluta äta om man börjar såå gott
    I like .. bra idéer :)
Svar på tråden Tilltugg innan maten (BBQ) önskas!