Auktoriserad översättare
Någon som har tips på någon billig och bra?
Mejla gärna till min inbox
Cianna
Någon som har tips på någon billig och bra?
Mejla gärna till min inbox
Cianna
Eller om jag omformulerar. Vad är en rimlig prisnivå för att översätta en hemutredning? Och hur lång tid brukar det ta?
1. Vilket språk???
2. Kollat på www.aukttranslator.se och/eller www.kammarkollegiet.se/tolktrans/transsok.asp
Kan rekommendera Anthea v. Santen, hon är en auktoriserad översättare Kammarkollergiet. Hon var mycket snabb och tog 1.50 per ord inkl moms (andra begärde mer per ord + moms)
Roger Tanner är mitt tips! Han tar 1 kr ordet och var mycket snabb och duktig.
Instämmer om Roger Tanner (om det gäller till engelska)! Överlägset snabbast och billigast av de vi hörde efter med (ett tiotal). Väldigt serviceminded - det gick bra att skanna in och mejla dokumenten som skulle översättas och sedan hade vi översättningarna i brevlådan inom loppet av några dagar (beror ju givetvis på hur hans kalender ser ut men oss klämde han nog in trots att han egentligen inte hade tid).
Och 1 kr/ord som sagt. De andra vi hörde efter med ville ha 1,50-2 kr per ord och det gör en stor skillnad när det handlar om tusentals ord.
Oh tack för tipsen, ska kolla med Roger Tanner
Roger Tanner verkar uppbokad, någon som har fler tips???
Vore tacksam!
Några som jag fick rekommenderade när jag ställde samma fråga var:
David Bell
Anthony Bristow
Robert Crofts
Perry Hadley
James Hurst
Ian Macarthur
Chris Prophet
Charles Puskaric
Mejlade alla samtidigt och fick svar inom 24 timamr från de flesta. Har som sagt var ingen erfarenhet av dem själv, men någon annan här kanske kan säga något om dem?
Lycka till!
Vi har mycket bra erfarenhet av: "English Law Translations". De var supersnabba med översättningen.
Gån på deras hemsida:
www.elt.se
Vi är jättenöjda med det arbete de utförde!!!
Vi hade också Roger.
Men vi hade mejlkontakt med Chris Prophet också, som en kompis haft (och var väldigt nöjd med). Samma pris som Roger, 1:-/ord och han var tydligen också snabb! På mitt mejl fick jag svar inom ett par timmar.
Oh 1000 tack, nu har vi lite mer att maila förfrågan till