• Guanabana

Ont högersida vid svanken? Orolig!

Idag när jag vaknade hade jag fruktansvärt ont på höger sida nere vid svanken, när jag är i vissa lägen och när jag sitter känns det som om massa nerver kommer i kläm, men jag är mer orolig över att det kan vara missfall på gång. Kan det vara så att det är på gång?

Jag hoppas verkligen att man KAN ha ont redan nu och att det inte är något annat. Lite erfarenhet av er andra kvinnor vore super :)

Jag är i V.9+1.

• Svar på tråden Ont högersida vid svanken? Orolig!
  • Divan89

Det är inte folossning då? Bäcknet vidgar ju sej.Jag vet inte men jag har konstant ont i min svank och rygg Kan inte sitta hur som helst utan att det gör ont

• Guanabana

Men redan så tidigt? Och är det inte det på båda sidorna av ryggen då?
    Blir så orolig när jag har läst att andra som haft så har fått missfall :(

Jag har ju inte haft särskilt ont i magen eller så heller, utan vanlig molvärk och trött som vanligt :)

• Frezalo

Ischias

De som klagar på andra, är de som inte vågar leva som de egentligen vill.
  • Guanabana

o hur känns skillnad på ischias och foglossning? :)

• Lovebug

Tror inte det är något att oroa sig för, det händer en massa i kroppen när man är gravid. Har också haft ont i svanken, kan komma en dag och vara som bortblåst nästa dag.

• Altariel

Jag är i vecka 6 idag.. har samma. Ont som i skelettet på höger och vänster sida varannan dag typ. haft så runt nån vecka.

Foglossning vill jag inte att de ska va.. usch och fy va jobbigt de va i slutet med de andra 2!

Kram!

• Guanabana

ok.. jag ska försöka få tag på nån o prata med idag, igår svarade dem inte på hela dan! :/

• Madolin

Samma här, har så jävla ont i svanken! Speciellt när jag ska böja mig. Men foglossning, tycker det också är konstigt så tidigt, är i v 9+4

Skönt att höra att det inte är bara jag som har problem.

• Guanabana

Fick tid för ultraljud på torsdag, känns som en evighet, men väldigt skönt. Hoppas verkligen att allt är bra!

Det är ju bra att höra att flera känner av det :)

• Tingelina

Va? Kan ont i svanken ha med begynnande missfall att göra? Jag har haft det i två dagar nu, ont som fan! Jag är i vecka 12. Tänkte först på foglossning men tycker det låter som väldigt tidigt för det...

• Altariel
    Tingelina skrev 2008-05-30 21:27:22 följande:
    Va? Kan ont i svanken ha med begynnande missfall att göra? Jag har haft det i två dagar nu, ont som fan! Jag är i vecka 12. Tänkte först på foglossning men tycker det låter som väldigt tidigt för det...
    Idag fick jag kramper i livmodern, och samtidigt väldigt ont i svanken.
    Detta var vid 17 snåret.

Nu känner jag mig öm i livmodern, men de gör inte "ont". Och de ömmar lite i svanken med.. Är så orolig. 3e barnet för oss och aldrig upplevt nått liknande

Tror du BM kan hjälpa en att få ett VUL nån gång snart?
    Är bara i vecka 6 (5+...1 tror jag), då ser man väl inte ens hjärtat om de skulle picka.
  • Altariel

Kramper, rejäla såna alltså. Inte som vanlig växtvärk som jag brukar ha. Gick in med barnen, väntade på blodet men de kom aldrig.

• Huma9297

Jag har drabbats av samma sak, trodde att det var en låsning i rygg slutet. Har varit till naprapat i torsdags om förskte fixa det, men det gick inte. Ska dit på måndag igen. Men jag börjar mer och mer tro attd et är foglossning... Men det är bara på höger sida och liksom hugger när jag böjer mig fram eller reser mig upp från en stol. Tycker att det bara blir värre och värre. Jag frågade om hur tidigt folk hade fått foglossning i en annan tråd och många svarade runt v8, v10, v 16... Så nog kan det komma tidigt. Jag är i vecka 10+5.

• Guanabana

barnmorskan vägrade mig låta ultraljud så jag ringde privat klinik och på så vis har jag fått tid på torsdag. Jag orkar inte vänta på det riktiga ultraljudet i V.17 utan vill veta nu om bebisen mår bra eller ej. Så man slipper oroa sig och må dåligt hela tiden.

Tror att min kropp vant sig, känner inte av så mycket i magen, bara när man nyser eller gör något hastigt, Det hugger till på höger sida för min del också, men det har blivit lite bättre idag faktiskt.

Har tagit kanske 5-6 gravtest dessa dagar och jag vet att det fortfarande kan vara plus men jag tänkte ifall det är nåt fel så kanske inte plusset är lika starkt, men det var starkare än nånsin :)

Är i V.9+5 idag

• dallas

Jag har oxå ont vid svanken. Jag är bara i v.9+1, tror det var jobbet som utlöste "smärtan" för att jag vrider och vänder överkroppen i konstiga rörelser. Det har "knakat" lite skumt där oxå. Ena stunden gör det ont när jag sitter , andra nä jag står och det kan räcka att bara gå t affären och hem igen så får jag skit ont. Även när jag ligger ner i sängen så känns det jobbigt. Hoppas det snart försvinner!!

Blev först rädd att det var mf på G eftersom jag fick ont i svanken förra gången jag var gravid och fick ma/mf i v.13. Men BM sa att det är graviditetshormonerna som gör att man får ont. RELAXIN tror jag det hormonet  hette.

Äntligen!!
  • Guanabana

hmm okej. Jag lyfter ganska mycket på jobbet också, tyvärr är det ju så inom handeln.

Men det var ju skönt att veta att det är gravhormoner, dock kommer jag pusta ut efter torsdag :)

• Mejokana

Jag har också ont i sidan till o från och jag är i v 29. Härinne är det full aktivitet så missfall behöver det inte vara.
    Tror mer på att något ligger i kläm

Svar på tråden Ont högersida vid svanken? Orolig!