• AngiesMamma

cancer i munnen??????????

Hej

Skulle då borsta gaddarna i går kväll, då ja märkte nå ytterst allvarligt...

I bakre delen på höger kind, nästan ovanför visdomstanden sitter de nån mörkröd/svart prick.

Ser ut som en leverfläck faktiskt men vette fan!!!

Vart skit orolig, o kom på att ja vet inte ens vart fan ja ska ringa för att få den undersökt...

Har provat att trycka o klämma men inget händer.

Vad är detta för skit???!

Nån som vet nått el har en gissning??

Angiesmamma
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-03 11:34
    hejsan igen! måste tillägga att pricken i munnen försvann! PUFF! så va den borta MEn nu har ja fått en böld på insidan av låret hahah så den kanske bara flyttade på sig. Bölden på låret e stor som en golfboll o börjar bli blå nu!!!

Vad gör man åt den då?
  • Svar på tråden cancer i munnen??????????
  • kanaan

Oj ingen aning, kan det vara en blödning? Ring till tandläkaren så får dom remittera dig vidare om inte annat.

• AngiesMamma

kanaan

kan man ringa vårdcentralen kasnke?

Angiesmamma
  • Fru annmi

Ring Tandläkaren & fråga så säger de om du ska kontakta VårdC

• skrattigtjej

angies mamma

prova tandläkarn först, dem vet sin sak där, om dem remissa dig till läkarn sedan

• kanaan
    AngiesMamma skrev 2008-05-29 15:16:35 följande:
    kanaankan man ringa vårdcentralen kasnke?
    Ja det kan man, det är nog vilket som faktiskt. Jag tror inte det spelar någon roll, för du kommer slutligen dit du ska. Tandläkare har även dom koll på munsjukdomar osv men om det känns tryggare att först kontakta vårdcentralen så gör det, går nog snabbare förmodligen.
  • AngiesMamma

hmmm okej. ska pröva. nån annan som har tips om vad de kan va?

Angiesmamma
  • Fru annmi
    AngiesMamma skrev 2008-05-29 15:19:05 följande:
    hmmm okej. ska pröva. nån annan som har tips om vad de kan va?
    En gissning bara Pigmentförändring???
  • AngiesMamma

kan man få sånt i munnen?

Angiesmamma
  • kanaan

Har du visdomständer som trycker på ikring, eller har du råkat bita dig i kinden i sömnen? (det gör jag ofta, iofs känner jag inte igen pricken, jag blir mest röd och har ont i kinderna)

• Fru annmi

Ang Cancer:

Cancer i munnen ser ofta ut som öppna sår, ofta med hårda områden i kanterna. Röda fläckar eller röda fläckar med vita inslag är också ett vanligt utseende....

AngiesMamma: Menar du Pigmentförändringar??
    Hmm..Vet inte,men Djur har ju det så...

• AngiesMamma

nää kan inte minns att ja bitigt mig alls.. o det roliga är att min visdomstand just där inte ploppat ut än..

Angiesmamma
  • Fru annmi
    AngiesMamma skrev 2008-05-29 15:23:17 följande:
    nää kan inte minns att ja bitigt mig alls.. o det roliga är att min visdomstand just där inte ploppat ut än..
    Kanske är därför dårå...
  • AngiesMamma

oki får man leverfläckaktiga prickar i käften om INTE visdomstanden ploppat heheh hmm aaa ingenting e omöjligt just nu..

Angiesmamma
  • kanaan

Ja jag tänker ifall du kan ha fått någon slags blödning?
    Nåja, det bästa är nog att du ringer tandläkaren trots allt.

• Fru annmi
    AngiesMamma skrev 2008-05-29 15:24:59 följande:
    oki får man leverfläckaktiga prickar i käften om INTE visdomstanden ploppat heheh hmm aaa ingenting e omöjligt just nu..
    Jaa,det kan ju vara liksom liten inre blödning...
    Den blir ju Svart
  • AngiesMamma

stämmer.. tack för tipsen

Angiesmamma
  • aiight

tror inte det är cancer.. eller är 99% säker på att det inte är cancer

ringt tdl inte vårdcentralen. be om akut tid
    ev så får du göra biopsi på bulan.. får du akuttid så tror jag inte de tar vävnadsprov idag men ev nästa gång, så att de kan förbereda allting inför detta

/tsk

• AngiesMamma

aiight:

hehe aa du, tror inte heller de e cancer, men vart lite orolig eftersom har de i grava former på min pappa sida.

ska ringa imorgon bittti o kolla med dom.

Angiesmamma
Svar på tråden cancer i munnen??????????