• Lilith74

Har någon Ekolådan? Vad tycker ni?

Finns det någon som prenumerar på Ekolådan? Eller någon liknande låda. Jag funderar på att börja prenumerera... rätt skönt att få allt hemkört och kul att det är ekologiskt och intressant att få hem sånt som jag kanske normalt inte lagar mat av. Vill gärna höra synpunkter.

• Svar på tråden Har någon Ekolådan? Vad tycker ni?
  • Lady Dahmer

löv it!

jag har mixlåldan (frukt och grönt) och jag är jättenöjd. får den levererad varannan vecka. som du själv säger så får man hem sånt man kanske själv inte skulle köpa och man får ett papper med lite recept och tips om hur man kan göra.

sen är det otroligt mkt godare än vanliga grönsaker!! jag rekommenderar den!

Fart! Dildo! Big, Big, Big Titties!
  • Lilith74

Kul att du är så positiv!! Vi ska nog testa några veckor i så fall. Mixlådan är den jag också har tänkt på. Vi äter otroligt mycket frukt i vår familj så det kanske inte räcker, men ändå.

• Ann Lee

Vi har beställt av en leverantör som liknar Ekolådan, de heter Årstiderna. Överlag har det varit bra grejer, någon gång har nåt varit dåligt och då har jag mejlat och fått avdrag på nästa faktura. Funderar dock på att prova Ekolådan nu som variation.

• sallybuse

Men var bor ni.Om ni kan få de hemkört till dörren.Skulle jag också vilja ha.Jag bor i Skåne.Detta tycker jag låter toppen bra.Att få grönsaker hem skickat.Kan man få de i skåne med??

• Ann Lee
    sallybuse skrev 2008-05-29 17:47:25 följande:
    Men var bor ni.Om ni kan få de hemkört till dörren.Skulle jag också vilja ha.Jag bor i Skåne.Detta tycker jag låter toppen bra.Att få grönsaker hem skickat.Kan man få de i skåne med??
    Jag har för mig att på företagens hemsida kan man skriva in sitt postnummer och kolla ifall hemkörning är möjlig.
    Själv bor jag i Stockholmsområdet.
  • sallybuse

En jätte bra idé har jag aldrig hört talas om innan.Men tyvärr så hade dom ínte leverans hem till mig.Är det dyrt att få hem lådan.

• Lilith74

Verkar finnas i olika prisklasser. Den billigaste hos Ekolådan kostar 180 kr, men det var lite trista grejer tyckte jag. Kålrot typ... Vi ska beställa en Mixlåda på prov nu, den innehåller 7-9 grönsaker (alltid sallad och lök) samt 3 olika frukter. Den kostar 280. Får se vad vi tycker!!

Svar på tråden Har någon Ekolådan? Vad tycker ni?