• Acke

Hur göra ko-dräkt?

Imorgon är det maskerad på dagis fick jag reda på i morse...Tema djur, jag hade tänkt att han kunde vara en katt. Göra öron och en svans...MEN han vill prompt vara en kossa.

HJälp mig med tips? Öron och svans kan han ju fortfarande ha, men hur gör man så att dte blri enko???:)

Tänkte sy på två st öron på ett resårband, annat tips på hur man kan fästa öronen?

Mycket med det här!

• Svar på tråden Hur göra ko-dräkt?
  • Jenny26

Man kan kanske fästa öronen på ett diadem om man har ett hemma

Måla svarta fläckar på en vit t-shirt och svarta byxor till det.

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • La Lola

Jag tog en helvit tröja med lång ärm o på den sydde jag fast svarta fläckar här o var.
    På magen sydde jag fast ett juver med 4 spenar som jag fyllde o som stod ut från magen sas.
    I bak längst ner satte jag fast en svart svans.
    På ett diadem sydde jag fast rosa o vita öron.

Nertill hade min dotter vita tajts/långkalsoner o svarta strumpor.

Tilläggas ska göras att jag inte kan sy men detta är nog det snyggaste jag åstadkommit!
    Har tyvärr ingen bild.

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • Acke

Tack för inspirationen!

Det blev ett hårband med öron och horn ( väldigt viktigt med horn enligt sonen! ) samt en vit t-shirt med svarta prickar och en svans. Blir nog kanon! Känner mig jättenöjd!

• Jenny26
    Acke skrev 2008-05-29 22:59:46 följande:
    Tack för inspirationen! Det blev ett hårband med öron och horn ( väldigt viktigt med horn enligt sonen! ) samt en vit t-shirt med svarta prickar och en svans. Blir nog kanon! Känner mig jättenöjd!
    Så kul att det fixade sig Han blev säkert jättefin!
    ♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
Svar på tråden Hur göra ko-dräkt?