• NobodysFool

    Reductil bantningstabletter bra el dålig erfarenhet ???

    kanske fel på stavningen men jag hoppas ni förstår.. hur mycket viktnedgång på hur länge??? dålig erfarenhet ?? m.m.

  • Svar på tråden Reductil bantningstabletter bra el dålig erfarenhet ???
  • Bekke

    hej jag har bara pocetivt att säga om reductil.
    jag har hjälp av dom.
    har ättid dom nu snart 4 mån har gott ner 15kg och misst 12 cm runt midjan:)
    kommer att fortseta ätta dom ett tag till vill gå ner mera har fott höjt till 15 mg nu.
    hur har det gott för dig??
    Eller funderar du på att börja nu??

  • Trinity78

    Jag har en negativ erfarenhet. Det hände ingenting på mig men det kan också bero på att man ska tydligen inte skriva ut dem utan att följa upp med ett dietist- och motionsprogram, vilket inte jag fick.


    If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • Maddisen80

    Hejsan jag får inte heller någon hjälp med dietist ,men de verka hjälpa för mig ,jag känner mig mättare iaf, men tyvärr har jag inte gått ner ,men håller på trappa ner mina sömntabletter nu som heter miaserin för de går man upp i vikt av.


    NobodysFool skrev 2008-05-29 19:02:04 följande:
    kanske fel på stavningen men jag hoppas ni förstår.. hur mycket viktnedgång på hur länge??? dålig erfarenhet ?? m.m.
  • Trinity78

    Den genomsnittliga viktnedgången vid användande av Reductil, Xencal m.m. är 5-10% av kroppsvikten. Väger man 100kg innebär det 5-10kg. Det är alltså inte tal om några mirakelpiller.


    If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • Maddisen80

    Jag väger 103 kg ,men man ska även motionera + äta rätt kost för att de ska fungera med reductil


    Trinity78 skrev 2008-06-09 14:19:02 följande:
    Den genomsnittliga viktnedgången vid användande av Reductil, Xencal m.m. är 5-10% av kroppsvikten. Väger man 100kg innebär det 5-10kg. Det är alltså inte tal om några mirakelpiller.
  • Trinity78
    Maddisen80 skrev 2008-06-09 14:30:21 följande:
    Jag väger 103 kg ,men man ska även motionera + äta rätt kost för att de ska fungera med reductil
    Jag vet.
    If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • Trollemora

    Har bara gott att säga om dem, gick rätt snabbt ner 10 kg med hjälp av dem. Äter inte dem just nu men ska åter börja.
    Kan säga att jag även äter lchf kost nu och vet inte alls hur tablatterna kommer att verka nu för mig.

  • Trinity78
    Maddisen80 skrev 2008-06-09 14:51:33 följande:
    okis jo men de är inte lätt att äta rätt hehe
    Nej, det vet jag det med. Jag har som sagt provat Reductil för några år sen men de funkade inte. Nu är jag gastric bypass-opererad sen 6 mån och mår bättre än nånsin.
    If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • Maddisen80

    Vad bra att du har blivit opererad och att de hjälptes


    Trinity78 skrev 2008-06-09 14:54:37 följande:
    Nej, det vet jag det med. Jag har som sagt provat Reductil för några år sen men de funkade inte. Nu är jag gastric bypass-opererad sen 6 mån och mår bättre än nånsin.
Svar på tråden Reductil bantningstabletter bra el dålig erfarenhet ???