Present till dagispersonal?
Nån som kan tipsa om en bra sommarpresent till dagispersonalen?
Nån som kan tipsa om en bra sommarpresent till dagispersonalen?
Beror på personalen, vilka personligheter dom är.
Blommor
En flaska vin
Ljus
Godis
Fina tvålar
Dom blir nog tacksamma över att få någonting överhuvudtaget tror jag...
Jag och dottern bakade småkakor och gjorde presentförpackningar av.
Smaksatt kaffe eller te. Jag tror på ät/drickbara saker, det kan inte vara kul att få prydnadssaker av 10 barn varje år, hur fina ljuslyktor det än är.... Fast en pocketbok kan nog funka, de kan ju byta med varandra om de inte gillar den de får eller redan har läst den.
Jag jobbar själv i skolan och det känns jobbigt med presenter tycker jag. Det man mår bra av är uppskattning och gärna specifikt beröm typ "vi uppskattar särskilt att..." Mitt tips är istället att du och din familj skickar ett vykort till respektive personal med en sommarhälsning och där ni skriver något personligt. Alternativ två är blommor som barnet plockat med ett litet kort.
Jag jobbar själv i skolan och det känns jobbigt med presenter tycker jag. Det man mår bra av är uppskattning och gärna specifikt beröm typ "vi uppskattar särskilt att..." Mitt tips är istället att du och din familj skickar ett vykort till respektive personal med en sommarhälsning och där ni skriver något personligt. Alternativ två är blommor som barnet plockat med ett litet kort.
Förra året gav vi fröknarna ett halsband.
Vi brukar skriva ett kort där vi berättar vad vi uppskattar med pedagogernas sätt att jobba och vad det är som vi och vår dotter uppskattar särskilt på förskolan, och sedan brukar vi köpa någon liten symbolisk gåva. Hittills har det blivit julgodis, blomma (till jul), och grillolja med roliga kryddningar respektive läppcerat med solskyddsfaktor (till sommaren)
llojsano i köper gemensamt. samlar i 20 kr och en underbar mamma handlar till fröknarna. då slipper de med lite pengar känna att de måste ge något stort till alla 3 fröknar. vill man inte behöver man inte vara med. presenten är från alla barn!
Min son köpte på eget bevår varsin liten målad häst, nästan som dalahäst, till fröknarna. Han ska på avslutning imorgon, o då hinner han plocka varsin bukett med blommor åt dem oxå, han har tre fröknar.
jag brukar köpa varsin vinflaska. Det är 3 fröknar på sonens avdelning och vad jag vet så har det uppskattats väldigt mycket.
om det fins en liten lantbutik i närheten så brukar dom ha massa små mysiga saker tex små chokladbitar,te,pasta,allt möjligt, d tycker min mamma och hennes jobbarkompisar om,dagispersonal allihop.
Handmålade kvastar som fröknarna kan ha i sina trädgårdar eller på sina balkonger
Är själv förskolelärare och iaf jag och mina kollegor undanber oss gärna hemska prydnadssaker... Kan lätt även bli för mkt choklad, te, kaffe om 20 barn ger det;) Hellre ett personligt skrivet kort där det verkligen framgår varför man uppskattar just mitt arbete. Vill man ge en sak är biocheck, gå ihop om ett presentkort, en flaska vin (lär jag INTE få i år, då jag är i vecka 30 haha) Det bästa jag fick förra året var av en flicka som skulle börja skolan - presentkort på en halvkroppsmassage:)
Kanske en tokig fråga men när ger man denna gåva? Innan fröknarna går på semester kan jag känna.. eller när ens barn går kanske? rörigt då fröknarna har olika semperioder..
Jag har idag varit och köpt sommarpresenter till min sons fröknar. Det blev:
1 tomatplanta i kruka
1 bit finare choklad
1 påse praliner
1 kort med en personlig sommarhälsning på
Min son har 6 fröknar, finns det någon man kan ge ihop till dom? Kanske något som kan stå på förskolan?
Han är 2½ år.
Vi har inte så jätte mycket pengar då vi sparar till våran semester.
Tips?
Vi gav en flaska bubbel var till fröknarna idag med ett personligt kort där vi skrev att vi verkligen tycker om dom och kommer sakna dom. Dottern byter till storbarnsavdelning i höst.
Var supertveksam om alkohol var bra men fick tips från kompisar som jobbar som förskollärare och andra mammor höll med. Så då blev det så.
Superuppskattat kan jag lova!!!!