Om du anvander vanlig, spetsig nal, kan tradarna i tyget ga sonder och da kan det bli hal och ga maskor i det (som pa strumpbyxor). Det finns olika storlekar pa stretch nalarna. Sjalv brukar jag anvanda sa tunnare nalar, men koper oftast ett paket tjockare med, ifall jag behover sy genom flera lager och de tunnare nalarna inte klarar av det. Sedan beror det pa hur tjockt tyget ar. Om det ar tjockare an vanligt baddraktstyg, skulle jag inte kopa tunnare an 80-nalar.
Du bor kunna sy dem med en vanlig symaskin. Som sagt, om du inte har speciella trikasommar i maskinen, kan du anvanda smal zickzack eller 3-stegs zickzack. Sjalv foredrar jag smal zickzack. Tank pa att halla stygnlangden extra kort, nar du syr grensommen, sa den blir sa stretchig, som mojligt.
Det ar mojligt att du kommer kunna sy sidsommarna och innersommarna pa byxbenen med raksom (om tyget inte ar speciellt stretchigt at det hallet), men hall stygnlangden kort och testa pa en provbit innan du syr i sjalva plagget.
Du ska allt kunna klara av det. Valj bara ratt nal och ratt stygn pa maskinen, sa bor det ga bra.