• chanteleos

Fler som har bebisar som skavt bort MASSA hår?

Min lilla flicka på snart fyra månader har en stor kal fläck mitt på huvudet...nu börjar det även glesa av på sidorna.

Saken är att hon föddes med mycket mörkt hår och det syns väldigt väl att hon börjar bli skallig =)

Tycker inte att våran ligger mer på rygg än andra barn men ändå ser man inte så många flintisar. Vad beror det på?

• Svar på tråden Fler som har bebisar som skavt bort MASSA hår?
  • sussie89

yes, min oxå..
     Känner man där så könns de precis som vi rakat henne o börjar få stubb!!!

~~Älskar min Stefan och vår Linnéa!~~
  • Meus Veritas

Jätte vänligt att de gör det. Min lille gjord eoxå det, föddes med massa mörkt fint hår, men tog inte lång tid förrns han hade gnott bort nästan allt

• sussie89

när kommer det tillbaka då?

~~Älskar min Stefan och vår Linnéa!~~
  • cream tea

hehe, min son ser ut som en munk. Han hade också en massa fint mörkt hår. Nu har han det här och där kan man säga. Dessutom har han seanste veckorna dragits med skorv också, haha, stackarn, han har sett lite tilltufsad ut. Men skorven har ordnat sig äntligen, får se när håret kommer tillbaka. När jag själv hade en tråd om detta fick jag svaret att det kan ta upp till ett år innan det kommer tillbaka! :-O

• Meus Veritas

När håret växer kommer det tillbax.
    Går inte säga nån tid då håret växer olika snabbt på alla barn, men min son är nu 16 månader o har haft en rejäl kaluf sen han var ca 8-9 månader

• Heleri

Min son föddes med mycket hår men var i princip flintskallig ett tag *hihi* Det var nog först när han lärde sig sitta som det började växa tillbaka ordentligt, innan dess skaver de ju mycket på håret eftersom de gnor runt med huvudet i golvet/täcket/madrassen/babygymmet eller vad det nu kan vara

• Tindra02

Samma här
    Så cool hon såg ut
    Min tjej är 1 år nu så vid ca 9-10 mån var det tillbaka igen, på henne iaf...

• Sandra och Frippe

min tjej hade oxå massor med hår, nästan löjligt att titta på de första bilderna och sen på henne=O)

Hon har en stor fläck bak och två uttunnade ränder på sidorna och dessutom tappat en massa uppepå huvudet, hon är nu 5½ mån och man kan se att det är på väg ut nu i fläcken!

• Jeanette1986

min son hade oxå världens flintfläck i bak. han är oxå mörkhårig så vissa trodde att jag hade rakat bort det! men de började växa ut när han började krypa, nu efter lite drygt 2 mån har flinten växt igen.

Svar på tråden Fler som har bebisar som skavt bort MASSA hår?