• Lantani

Torr hud, lite exsem, vilken fet kräm bör jag välja?

Jag har alltid varit väldigt torr i hyn och tänkt köpa något kräm typ fenuril, canoderm osv, som funkar till både mig och kommande bebis.

Använder hydrokortisonkräm på mina exsem, men huden blir väldigt torr av det också.

Funderar på att köpa en kräm som jag sedan också kan använda på kommande bebisen om det behövs. Vilken kräm bör man välja som både funkar till mig och kommande bebis?

Köpte en lite tub fenuril idag för att testa, men tyckte den sved jätte mycket på mig, så den kommer jag inte att köpa och smörja bebisen med. Kan man använda de flesta krämer till bebisar också?

• Svar på tråden Torr hud, lite exsem, vilken fet kräm bör jag välja?
  • Becciz

Hej hej jag har tyvärr samma problem som du med hyn jag köpte Decubal för torr hud på Apoteket (svid fri) Och sen är Locobse åxå toppen

• McC

Fenuril fungerar jättebra och är hyfsat billig. Den kan svida/hetta till början men det försvinner

• prinsessan och prinsen

Locobase repair heter en jättefet kräm som är superbra. Lite dyr, men det är den värd. Min dotter har exsem p.g.a torr hy, och den hjälper jättebra!

• Bebis

Säjer som ovan Locobase. Vanliga är bra och repair snäppet bättre men dyrare.
    Locabase var det vår tant på bvc som rekommenderade.

Don't Panic
  • Lantani

Jag får använda upp fenurilen i den lilla tuben jag köpte idag och sen får jag prova mig fram och se vilken som känns bäst. Hur är miniderm? tror ni den blir "försvag" för mig?

Kan man använda fenuril i ansiktet?

• TBS

Jag tycker att Canoderm är kanon. Svider inte, är helt fri från vatten och luktar inte så mkt "sjukhus" som jag tycker att Fenuril kan göra

• Tant Elin

miniderm är värdelös, iaf på mig och dottern.

Använder rapsodines krämer, rapsodine.se fuktighetskrämen är kanon. Köpte en liten tub med kunzea krämen också, och när tuben var slut så var mina eksem borta

• Skruttis1979

Köp ESSEX, den är mild och fet kräm. Tänk på att köpa kräm och inte lotion.

ESSEX kan du ha till både dig och din bäbis. (både BVC och apoteket har rekommenderat den)

Svar på tråden Torr hud, lite exsem, vilken fet kräm bör jag välja?