• theresev

Dålig hy! :o(

Hallå alla vackra underbara gravida kvinnor! :o)

Är det nån mer än jag som lider av akne nu?
    Jag gissar att det beror på hormonerna och det är säkert därför jag har mer huvudvärk nuförtiden(pg a hormonerna)
    men tror ni att jag får mer finnar nu för att jag troligtvis väntar en pojke enl. UL denna gång.?
    (vi fick en tjej förra gången och då hade jag inte dessa små finnplitor på kinderna)

Hursomhelst är det inge roligt att ha dålig hy så jag hoppas det försvinner lika fort som det kom !

/T

• Svar på tråden Dålig hy! :o(
  • Tovalisan

Jag är bara i vecka 8, men har ända sen början + under min förra graviditet fått mkt sämre hy än vanligt. Som konstant mens-hy ungefär (om man nu är som mig och lättare får dålig hy under mensen). Har dessutom konstant huvudvärk, vilket jag också hade förra ggn. Dock födde jag en underbar dotter, så kopplinen till en liten pojke tror jag sådär på :P

• Cerulean

Jag ser ut som en salami typ i ansiktet. Fast det värsta har lagt sig, för ett par veckor sedan var det verkligen illa. HU. Var är den rosenskimrande hyn? Jag trodde den ingick i gravid-paketet!

• pyret 22 sep

jag blev väldigt hjälpt av en kräm från bodyshop med aloevera.. ansiktstvätt o ansiktskräm..
    va väldigt torr o mycket utslag o dylikt.. nu är det tipp topp!!

• DorisDaisy

De första tio veckorna av mn grav hade jag stora blemmor överallt. I nackn, på ryggen, hakan, i öronen, på halsen,på brösten. Riktiga bleffor som gjorde svinont. De försvann och jag hade en underbar *s* hy tills nu. V.23. Nu har jag två fetingar på hakan som lyser som stoppljus... Det är nog bara att gilla äget, tyvärr.

• Impreza

Usch, känner igen mig. Inte nog med att man blir stor och tjock, man ska få massa finnar oxå
    Jag hade så under min 2 första grav, men nu när jag är äldre och mår psykiskt bättre så har jag inga som helst problem med finnar och denna gång väntar jag tvillingar och då borde jag väl ha dubbelt så mycket finnar.

• skojadoja

Här finns en till som hade dålig hy! Fick massor av finnar i pannan och på ryggen under min första graviditet. Vi fick då en pojke (för er som tror att det spelar någon roll =) )
    Denna graviditeten har jag haft bra hy hela tiden, har tom varit mycket lenare i hyn än vanligt. (vi väntar enligt UL en flicka)

• Ccarolinee

Hej på er, skönt att man inte är ensam, jag har haft dålig hy sen i början av graviditeten men nu tycker jag det blivit värre än värst, är i v 16 och har småfinnar i hela ansiktet, värst på kinderna :( nu när de är sommar och man vill känna sig fräsh utan smink :(

Svar på tråden Dålig hy! :o(