bil på avbetalning hur kan man bli av med det?
jag undrar vad man kan göra vi har en bil på lån, som är avbetalning månadsvis. den kostnaden för oss är för dyr vad kan man göra?? nån som vet?? krissituation...
jag undrar vad man kan göra vi har en bil på lån, som är avbetalning månadsvis. den kostnaden för oss är för dyr vad kan man göra?? nån som vet?? krissituation...
Sälja bilen?!
Sälja bilen & betala in lånet.
Eller ta upp lånet i en Bank med bättre/mindre månadskostnad!
Kolla om du kan sälja tillbaka den till stället du köpt den, så kan de kanske reglera skulden.
jo men då måste man väll sälja den för hela beloppet vilket jag inte tror vi får den såld för...
Nej kanske inte, men ni kommer en bra bit på vägen!
om man säljer bilen måste hela lånet betalas annars åtalas man för bedrägeri... så man kan inte sälja bilen för mindre än lånet
Men räkna ut samma summa på ett banklån då & ta mer år för ett tag,då blir månadskostnaden ju mindre iallefall......
Finns inget du kan göra för att få tillbaka pengarna du köpt den för. Att köpa en bil är det sämsta köpet du kan göra då värdeminskningen är hemsk.
Urdumt och sälja bilen om ni inte får ut lika mycket som lånet är på. Gå istället till en bank och försök lägga om lånet till längre tid, eller varför inte försöka göra det på stället där ni har lånet?