Köpa björk till studentflak
Hej!
Min syrra tar studenten nästa vecka och hon ska åka på ett studentflak. Hon undrar vart man kan köpa björk som man har på studentflak. Jag googlade men hittade inget.
Någon som vet? Tacksam för hjälp.
Hej!
Min syrra tar studenten nästa vecka och hon ska åka på ett studentflak. Hon undrar vart man kan köpa björk som man har på studentflak. Jag googlade men hittade inget.
Någon som vet? Tacksam för hjälp.
Kolla med nån bonde i krokarna. En del har skog på sin mark och säljer gärna lite björk =)
Tyvärr har ingen i vår familj bil eller körkort så att åka ut till en bonde kanske blir lite svårt. Jag tänkte någon affär som är lättare att ta sig till.
man får nog ta sig till en skog... Ta bara, märks inte.
Björk är sly och ogräs. Inget som någon bryr sig om du tar, tvärt om. Men självklart ska du fråga markägaren om lov om det är möjligt. Men du kan ju lika väl ta en på kommunens mark.
Tack för svaren.
Ts vart bor du?
Du kan få köpa lite björk av mig om du skulle bo i krokarna. Mitten av Sverige.
var bor du? du får gärna röja lite björksly på vår mark.
Som ngn sa tidigare det är bara att ta, nej det är det inte man måste fråga markägare. Vilka oftast inte har ngt emot det man du kan ju råka ut för GalneGunnar med hagelgevär oxå.
finns ju miljaders träd.. växer ju ut igen, så länge man inte drar upp roten vill säga
Självklart frågar man markägaren om lov! Enligt allemansrätten är det ju till och med förbjudet att ta en enda gren från ett levande träd. Det trodde jag alla kände till och de flesta respekterade ...
Du vet ju för övrigt inte om markägaren betraktar det som sly eller om han tänkt sälja det dyrt som möbelvirke eller åtminstone ved om några decennier.
Fast det är ju någon som äger skogarna oxå!
Jag är skogsägare, jag pratar inte om min tomt, jag pratar om min skog.
Jag fattar vad du menar, ajg gråter inte över några björkar inte heller över en julgran eller två, men i princip är det faktiskt stöld.
några grenar hit eller dit...