Slipper man humörsvängningar med hormonspiral?
Får väldigt dåligt humör av minipiller, det ska tydligen vara mindre hormoner i spiral, tror ni det är ett alternativ? Hur har ni mått?
Får väldigt dåligt humör av minipiller, det ska tydligen vara mindre hormoner i spiral, tror ni det är ett alternativ? Hur har ni mått?
Puffar lite för jag är också nyfiken.
Det är stor chans att humör-svängningarna försvinner. Du blir tvärilsk hela tiden! Det är ju ett bra preventivmedel, för vem vill ha sex med en "spottcobra" som tappat sexlusten?
Anonym (Lisen) skrev 2008-05-30 10:22:38 följande:
Jag har hört att hormonerna går inte ut i hela kroppen som med andra hormonella p-medel. Så man ska slippa många av de biverkningarna.
Satte in min hormonsprial i mars och bm sa att ja kunde få humörs svängningar som på p-piller. Men efter som jag skutat röka också så de svårt att avgöra vilket de är som får humöret att svänga i bland, men de är så lite.
Och att sexlusten försvinner kan jag inte hålla med om. tvärtom, villa ha sex hela tiden
Anonym (Lisen) skrev 2008-05-30 10:22:38 följande:
Jag deltar i en studie om hormonspiral med lägre dos hormon och mår toppentoppen!! Ingen mens, inga finnar o ingen pmssvullnad. Livet är helt enkelt party!