• Bonanza

"Bra skrivet!"

Varför varför varför envisas människor att skriva "bra skrivet" efter inlägg som uppenbarligen inte alls är bra skrivna? Bara för att man håller med? Alltså, jag förstår att man menar att man håller med, men är det inte bättre att skriva typ "bra poäng!" eller "precis vad jag tycker" istället för "bra skrivet"?

Det blir ju snarast parodiskt. Fiktivt exempel:

"Asså ja e inte dum bara för att ja typ röker...de e lixom så att min onge inte dör..bara för att ja tar en cigg...så då tycker ja att andra kan typ..skita i vad ja gör...för min onge föddes jättestor...o de gjorde mammas alla barn oxå... o dessutom e de lixom inte så att alla andra typ e perfekta... så tycker ja!"

Och någon bara: "Gud vad bra skrivet!". Eh nej? Det är väl ett skolexempel på ett dåligt inlägg? Både stavnings- grammatiks- och argumentationsmässigt.

Eller en annan favorit:

"Jag gillar inte katter, de hårar"
    "Gud så bra skrivet!"

Inte så höga krav tydligen?

Snälla sluta! Jag får ont i hjärtat!

• Svar på tråden "Bra skrivet!"
  • NoXigen

Bra skrivet ;) tycker d samma ..hehe

Bonanza skrev 2008-05-30 10:42:35 följande:
    Varför varför varför envisas människor att skriva "bra skrivet" efter inlägg som uppenbarligen inte alls är bra skrivna? Bara för att man håller med? Alltså, jag förstår att man menar att man håller med, men är det inte bättre att skriva typ "bra poäng!" eller "precis vad jag tycker" istället för "bra skrivet"?Det blir ju snarast parodiskt. Fiktivt exempel:"Asså ja e inte dum bara för att ja typ röker...de e lixom så att min onge inte dör..bara för att ja tar en cigg...så då tycker ja att andra kan typ..skita i vad ja gör...för min onge föddes jättestor...o de gjorde mammas alla barn oxå... o dessutom e de lixom inte så att alla andra typ e perfekta... så tycker ja!"Och någon bara: "Gud vad bra skrivet!". Eh nej? Det är väl ett skolexempel på ett dåligt inlägg? Både stavnings- grammatiks- och argumentationsmässigt. Eller en annan favorit:"Jag gillar inte katter, de hårar""Gud så bra skrivet!"Inte så höga krav tydligen? Snälla sluta! Jag får ont i hjärtat!
  • NoXigen

förlåt men du bjöd på den :)

• OMWF

Dom har bara kommit på ett sämre sätt att skriva "word" på. Att skriva att dom håller med är ju tråkigt.

• Mrs Vader

De menar nog "bra sagt" men eftersom man inte "säger" nåt så kan man inte skriva så utan det blir "bra skrivet" istället.

Har inte ens tänkt på det tidigare, men NU kommer jag att störa mig på det som fan! Tack för den du!

Naturlig hud- och hårvård is the shit!
  • Mia83
    Styrkekram skrev 2008-05-30 11:57:49 följande:
    De menar nog "bra sagt" men eftersom man inte "säger" nåt så kan man inte skriva så utan det blir "bra skrivet" istället. Har inte ens tänkt på det tidigare, men NU kommer jag att störa mig på det som fan! Tack för den du!
    Det tror jag också. Och om man förstår syftet med frasen kanske man ka ha överseende med den?
  • Mrs Vader

Naturligtvis. Det sista jag skrev skulle vara lite skoj bara... Jag kommer nog inte att störa mig särskilt mycket på det (om det inte ÄR en massa stavfel o dyl.) MEN jag kommer definitivt att tänka på det .

Mia83 skrev 2008-05-30 12:02:37 följande:
    Det tror jag också. Och om man förstår syftet med frasen kanske man ka ha överseende med den?
    Naturlig hud- och hårvård is the shit!
  • Hannajo

Måste "Bra skrivet" syfta på stavning etc? Jag tycker inte alls det är självklart, tycker absolut man kan tolka det som att innehållet i det skrivna är bra.

• Bonanza
    Hannajo skrev 2008-05-30 12:08:03 följande:
    Måste "Bra skrivet" syfta på stavning etc? Jag tycker inte alls det är självklart, tycker absolut man kan tolka det som att innehållet i det skrivna är bra.
    Varför kan man inte bara skriva "du har rätt" eller "Jag håller med" eller "bra poäng!"? "Bra skrivet" blir så otroligt parodiskt när det är apdåligt formulerat och dåligt argumenterat för den delen också.
  • Alderia

Åh NEJ! En ny grej att reta mig på...

• Tokitoj

Bonanza::: Det skulle väl vara lika "fel" att skriva att någon har rätt??? Vad är det som säger att personen har rätt?? Och VAD har den rätt i? Inte stavningen i vart fall...

• beEMbe

Äh! Varför bryr man sig om sånt? Finns väl värre saker än att vända och vrida på alla ord.

..........love my kids..........
  • santos deluxe

TS, bra skrivet.

Det var skit roligt för det var inte bra skrivet och skönt ironiskt för att TS själv ger intrycket om att skriva världens bästa inlägg.

Santos Presidente 1 - 0

• Bonanza

santos deluxe skrev 2008-05-30 14:58:27 följande:

TS, bra skrivet.Det var skit roligt för det var inte bra skrivet och skönt ironiskt för att TS själv ger intrycket om att skriva världens bästa inlägg.Santos Presidente 1 - 0
    Om man behöver förklara att man är ironisk kanske man inte är så bra på det?
  • ming

Det kanske är för att de som säger att det är bra skrivet själva inte heller kan skillnaden mellan vare sig bra skrivna saker och saker de håller med om. Och så kan de nog inte heller skriva bra.

• Froststar

Skillnad mellan "bra skrivet" och "välskrivet".

Jag hade reagerat på det sistnämda som kommentar till ett dåligt skrivet inlägg men "bra skrivet" tolkar jag endast som medhåll, inget mer avancerat än så.

• sakoline
    Bonanza skrev 2008-05-30 12:12:34 följande:
    Varför kan man inte bara skriva "du har rätt" eller "Jag håller med" eller "bra poäng!"? "Bra skrivet" blir så otroligt parodiskt när det är apdåligt formulerat och dåligt argumenterat för den delen också.
    Men "ha rätt" är väl inte en enskild person som bestämmer. Lika fel i så fall. Snarare mer rätt att skriva:
    Jag tycker att du har en poäng i denna text ovan".
    Så petnoga man får va då!
  • Snäckan13

dåligt skrivet

Älskar mina barn så otroligt mycket!!!!
Svar på tråden "Bra skrivet!"