• Altariel

[Umeå] Finns det någon privat klinik i Umeå där man kan boka in privata UL?

Hejsan!
    Har läst många som bokar in privat VUL/UL tidigt då de har en stark oro om att något är fel eller för att stilla sin oro så de kan njuta.

Nu till frågan, finns det någon privat klinik eller vad det är, där man kan göra vul/ul?
    Vad kan de tänkar kosta då?

Tack för hjälpen!

- Altariel

• Svar på tråden [Umeå] Finns det någon privat klinik i Umeå där man kan boka in privata UL?
  • Mrs Firren

Jag har fått intrycket att det inte finns det. Luskade runt en hel del för några veckor sedan men hittade inget. Istället är det KK och spec.mödravård/ultraljud som man verkar kunna vända sig till. Och tjata på. Jag orkade aldrig tjata utan gav upp.

• nenababe

Jag va lurig och sa att jag haft blödningar och sen snyftade i telefon.

Det bemötandet jag fick va:
    "Vänta i nån vecka och se om är positivt".. vilket jag svarade, "ehm.. de kan ge positivt utslag länge efter ett MF, ska jag då gå och inte veta nånting hade du tänkt? Kanske lika bra och vänta 9 månader och se om nått föds överhuvudaget".

Och idag va vi dit - Vecka 7+1, bebis mådde bra! Phew!

• Maja10

Har en kompis som pratde om att det var någon barnmorska som skulle börja/börjat? att göra NUPP test privat. Men det borde ju MVC veta isåfall?

• Jarnis

På Mydoctor i Umeå kan man från och med Juni göra NUPP privat iallafall. Jag vet inte om man kan göra VUL/UL också men ring och fråga. De har en hemsida. www.mydoctor.se

• anbih

NUPP,VUL vb(alltså om "vanligt" ul ej är möjligt) köns-ul samt "orosulj, går att göra på mydoctor i umeå www.mydcotor.se

Svar på tråden [Umeå] Finns det någon privat klinik i Umeå där man kan boka in privata UL?