• Puffen

Mammakläder för oss som väntar tvillingar??

Finns de?
    Är i v.25 och har vuxit ur en massa mammabyxor, mammakjolar och mammatröjor...

Är inte enorm än!
    Sf-mått 31.
    167cm lång
    72kg

Mamma till Douglas -020528, Elliot -070406 & tvillingar (flicka + pojke) BF -080917
  • Svar på tråden Mammakläder för oss som väntar tvillingar??
  • Michas

Vill också veta, trots att jag bara är i v. 11. Jag har inte köpt något ännu, utan jag dras med det enda paret byxor jag fortfarande kan ha.

• Puffen

Klänningar i trikå fungerar för mig, och ett par stora mysbyxor men sen... när man är STOOR!?

Klänningar i trikå är storlek L (mammaklänningar), de är egentligen förstora över byst och axelband men lagom för magen.

Det går ju bra dessa dagar då det är 27 grader i skuggan. Sitter i solstol på altan i bikini med fötterna i en balja kallt vatten och en blöt, kall handduk på magen
    VILKEN SYN!!

Mamma till Douglas -020528, Elliot -070406 & tvillingar (flicka + pojke) BF -080917
  • Frezalo

Hade en mage som var tvillingstor med mitt första barn. De enda kläder jag kunde ha var byxor som gick under magen (otroligt opraktiskt eftersom man hela tiden får dra upp de för att inte behöva springa runt med häng) och alla tröjor slutade ovanför magen. Kallt, eftersom dottern är född i december. Följer tråden och väntar på bättre tips!

De som klagar på andra, är de som inte vågar leva som de egentligen vill.
  • Puffen
    Frezalo skrev 2008-05-30 12:30:29 följande:
    Hade en mage som var tvillingstor med mitt första barn. De enda kläder jag kunde ha var byxor som gick under magen (otroligt opraktiskt eftersom man hela tiden får dra upp de för att inte behöva springa runt med häng) och alla tröjor slutade ovanför magen. Kallt, eftersom dottern är född i december. Följer tråden och väntar på bättre tips!
    Fy, det låter kallt!!
    Tur att jag får barn i september då.
    Jag får väl fortsätta chocka alla grannar med min bredrandiga bikini
  • Fler än en
    Svar på #2
    Hi, hi vi får väl hoppas på en varm sommar kanske! Hittade en jeanskjol på 1:a klass, som är mjuk i mudden, jeans från HM börjar redan kännas trånga, är i v. 23.
  • HannaT

Jag spräckte dragkedjan i ett par mammabyxor nu när jag väntade tvillingar (föddes i januari) . Men en del mammakläder funkade bra, stretchiga material är ju alltid bra och lååånga linnen och tröjor.
    Modet i dag gör ju att det finns en hel del vanliga kläder som funkar med stor mage också, typ tunikor, blusar och klänningar som är skurna under bysten.
    Jag fick en klänning från Boob som även funkar för amning som jag hade mycket på slutet. Den var välrynkad så att det fick plats en stor mage.

• keno

Jag gick visserligen bara upp 12kg då jag väntade tjejerna som föddes v 36+6, men jag kunde ha "vanliga" mammakläder hela tiden.

• Angelica Ryberg

Är själv i vecka 33 nu och det både känns och ser ut som jag svalt en luftballong. Jag tycker det är ett helvete med kläder. Än så länge kan jag ha mammabyxorna med nöd och näppe. Men tröjorna börjar se ut som tält på en. Tur att det inte är så långt kvar till förlossningen ialla fall.

• frozenkina

Ha ha jag som är stor innan får väl gå naken okt nov dec....
    Eller lära mig sy!!

• NVA

Jag fick tvillingar i oktober förra året. Gick upp 20kg o de var nästan bara mage Jag hade vanliga mammabyxor, fast mudden hamnade liksom under magen..... I slutet hade jag vanliga mysbyxor + ett väldigt bra linne som jag köpte på www.4mom.se. Gå in där  o kika på linnen. Bra priser oxå.

• sofiakling

Vill tipsa om mammalinnen som finns på H&M nu. De är långa i modellen och finns i flera färger och några med mönster. De finns med "normalsmala" axelband och med breda. Kan ju vara bra att ha även i höst/vinter under andra tröjor/koftor. Bara älskar dem. Jag väntar tvillingar och är i v 35 och kan ha dem utan problem. Kan tillägga att jag är lång - 1,78, så tröjor brukar bli korta på mig.

• Nikas

Jag tipsar än en gång om Klänningar/Tunikor!

Indiska har jättefint utbud, iallafall i Stockholm.

Annars har Ellos.se fina lösa klänningar me.

• happylove

har inte köpt så mycket mammakläder... svårast med byxor,, är i v34 och sen kanske 2 veckor tillbaka så är det problem med linningen på alla bysor,, gr jag up en storlek så sitter ju inte byxorna, har gått upp ca 13 kilo och är i v 34 nu,, SF mått sist hos bm 38.
    annars så har jag använt mina tunikor sen tidigare och köpt tröjor på hm som är billiga och rätt långa så de går över magen,,, vilket har vart tur för då har man inte lagt en förmögenhet på alla kläder iallafall.. jag tycker det funnits rätt ok med tröjor på hm som man kan använda och linnen som funkar nu när det blir varmt,,
    hoppas ju på att barnen kommer inom 2-3 veckor..

• Impreza

Jag har köpt 1 stl större i mammakläderna och det har funkat perfekt. Så om du har M annars så köper du L helt enkelt

• solstjärna

I allafall så har HM kjolar och shorts som inte har tyg upp över magen, jag har själv köpt två mammakjolar som slutar nedanför magen så de kan man inte växa ur, bra va!
    Lycka till

• MaddeMamman

Jag sydde på ett avklippt tajt linne som jättemudd på mina mjuka fina bommulsbyxor

Tandkräm på min spegel.
  • MaddeMamman

kan tilllägga att jag gick upp 33kg o sf- 42cm

Tandkräm på min spegel.
  • Little Ms Chatterbox

Jag gick upp 11 kg fram till v.35+4 när mina tvillingar kom. Det var BARA mage. (gick ner i vikt på resten av kroppen) De byxor som passade min mage bäst var linnebyxorna som H&M har. Fanns även när jag väntade C. året innan och har sett dom nu med så tror det är något som H&M alltid har.
    Köpte några mamma tröjor men hade mest linnen och T-shirt från herrbutiker. De är längre i kroppen utan att bli för stora för övrigt. Köpte några 2 för 3 på rea. Bra att ha som bas och någon tunika/omlott tröja/klänning över.

//Nu ännu bättre! -Uppdaterad med tvillingar!
Svar på tråden Mammakläder för oss som väntar tvillingar??