Hur gör man när man ska byta från minipiller till ppiller?
Ja som rubriken. Ska jag bara byta eller ska jag först sluta med minpillerna och vänta på mensen och sen börja med ppiller?
Någon som vet?
Ja som rubriken. Ska jag bara byta eller ska jag först sluta med minpillerna och vänta på mensen och sen börja med ppiller?
Någon som vet?
Inegn?
Vänta in mensen om du brukar ha den regelbundet med minipillren, vänta 5 dagar och börja sedan med p-pillren. Om du inte har regelbunden mens, kan du fortsätta direkt med p-pillren. Så riskerar du inte att bli gravid.
TAck för svaret.. Det är snart 7 månader sen jag födde men har inte fått min mmens än. Måste byta snart eftersom att minipillren gör så att jag tappar lusten. Så du menar alltså att jag kan ta ett ppiller imorgon istället för minipiller? :)
LÄttaste är väll att ringa till en BM och fråga hur du ska gå till väga.
Vid byte från mini-piller (p-piller som bara innehåller gestagen):
Du kan sluta med minipillren vilken dag som helst och börja med Neovletta vid samma tid nästa dag. Observera att du bör använda ytterligare en preventivmetod (en barriärmetod) om du har samlag under någon av de första sju dagarna av behandlingen.
Från fass.se för neovletta, jag antar att det är lika för alla kombinerade p-piller. Vilket har du?
Jag hade Cerazette innan men ville byta eftersom jag blödde varje dag. Slutade bara med mina piller mitt i en karta och satte in en Nuvaring. Efter två dagar försvann mensen, otroligt!