• Anonym

Svettiga armhålar, suck! vad kan man göra?

Hmm kan försöka berätta lite kort, jag är en tjej på snart 21 som sen tonåren haft ett jättejobbigt problem, jag svettas (eller rättaresagt) jag blir våt i armhålorna jättefort! det spelar ingen roll om det är varmt eller kallt ute/inne..

har jag ett linne på mig så stör jag mig för att det blir blött o glansigt i armhålorna och på kanten på linnet vid armhålan...

har jag en långärmad eller kortärmad blir det ju självklart våtfläckar

jag kan aboslut inte ha ett linne och bara en jacka på mig för då blir ju jackan äcklig!

så jag trivs ju inte i nånting Ledsen

Våta deodoranter funkar ju inte eftersom det är "blött"
    och jag har provat "torrstick" också men det blir bara fläckar på tröjorna och hjälper inget vidare heller..

sen vet jag att man kan spruta in botox eller liknande i armhålssäckarna så svettas man inte ett dugg under armarna på 3-6 månader eller vad det är (sett det på tv och det funkade på den personen som provade) men det kostar ju skjortan så det har jag inte råd med.

Finns det verkligen inga andra tips och råd? detta är ju så extremt jobbigt :(

• Svar på tråden Svettiga armhålar, suck! vad kan man göra?
  • Anonym

Samma problem här, har oxå problem med fötter och händer...

• Anonym

Okej usch vad jobbigt, hmm ja händerna har jag också problem med :/ men värst är armhålorna.. suck!!!

finns det ingen som har något tips? eller mirakel?? :(

• Anonym

Har du provat absolut torr som finns att köpa på apoteket?

• tea1982

Jag hade samma problem tills jag testade en deodorant som går att köpa i UK och Irland, heter Mitchum (på den står det "48 hour protection", vilket ju är lite äckligt eftersom man förhoppningsvis duschar inom 2 dygn) men SATAN i gatan vad torr man är.
    men om du anser att ditt problem är medicinsk (säg att det svider, eller kliar, eller att du får eksem av svettet) så kan du få botox för vanliga sjukpengar, alltså 140:-/gång eller nåt sånt..

• Anonym

Absolut torr är kalas! Men ha 3-5 dagars stubb innan du har på!

• soffiplopp

Absolut TorrApoteket funkar i ca 3-4 dagar helt utan svettningar! kan även användas vid kraftig handsvett/fottsvett med!
     kostar under 100:- iaf! jag har använt det mycket när jag var i tonåren! ska nog ta mig en liten behandling då jag ska på bröllop imon... tänk bara på att vara ordentligt ren och nytorkad i armhålan när du tar på det annars kliar det nåt kopiöst! fast det är värt det när resultatet kommer!
    lycka till!!!!mvh Sofia

älskar min familj
  • Fröken perfekt

Jag lider inte av de problem ni gör men jag har injicerat botox i armhålorna för tre veckor sedan för att ta bort svettningarna helt från armhålorna. Kostar 3500 och håller i ca 7 månader, funkar kanon behöver inte använda deo alls och svettas inget alls

• W W
    tea1982 skrev 2008-05-30 11:38:09 följande:
    Jag hade samma problem tills jag testade en deodorant som går att köpa i UK och Irland, heter Mitchum (på den står det "48 hour protection", vilket ju är lite äckligt eftersom man förhoppningsvis duschar inom 2 dygn) men SATAN i gatan vad torr man är.men om du anser att ditt problem är medicinsk (säg att det svider, eller kliar, eller att du får eksem av svettet) så kan du få botox för vanliga sjukpengar, alltså 140:-/gång eller nåt sånt..
    men om man nu inte svettas av den så behöver man väl inte duscha på två dygn.. det är inte nödvändigt att duscha så ofta som många gör idag.. själv skulle jag gärna duscha mer sällan än vad jag gör men träningen sätter stopp för det (fungerar ju inte att simma sex dagar i veckan o inte duscha, då kommer min kropp inte att tycka om mig för det heller pga all klor) 
    sen ska jag gå ur den här tråden genast för jag har inga vettiga tips att komma med då jag själv knappt svettas alls (kanske tack vare simningen - vi brukar svettas mindre än andra)  
    Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar
  • tea1982
    W W skrev 2008-05-30 11:48:47 följande:
    men om man nu inte svettas av den så behöver man väl inte duscha på två dygn.. det är inte nödvändigt att duscha så ofta som många gör idag.. själv skulle jag gärna duscha mer sällan än vad jag gör men träningen sätter stopp för det (fungerar ju inte att simma sex dagar i veckan o inte duscha, då kommer min kropp inte att tycka om mig för det heller pga all klor) sen ska jag gå ur den här tråden genast för jag har inga vettiga tips att komma med då jag själv knappt svettas alls (kanske tack vare simningen - vi brukar svettas mindre än andra)  
    HA ha, ja det e samma här i och med att jag har en bra deodorant,,, tränar själv mycket så det blir dusch minst 5-6 ggr i veckan i vanliga fall.
  • Anonym (you and i)
    Anonym skrev 2008-05-30 11:30:42 följande:
    Hmm kan försöka berätta lite kort, jag är en tjej på snart 21 som sen tonåren haft ett jättejobbigt problem, jag svettas (eller rättaresagt) jag blir våt i armhålorna jättefort! det spelar ingen roll om det är varmt eller kallt ute/inne..har jag ett linne på mig så stör jag mig för att det blir blött o glansigt i armhålorna och på kanten på linnet vid armhålan...har jag en långärmad eller kortärmad blir det ju självklart våtfläckarjag kan aboslut inte ha ett linne och bara en jacka på mig för då blir ju jackan äcklig!så jag trivs ju inte i nånting Våta deodoranter funkar ju inte eftersom det är "blött" och jag har provat "torrstick" också men det blir bara fläckar på tröjorna och hjälper inget vidare heller..sen vet jag att man kan spruta in botox eller liknande i armhålssäckarna så svettas man inte ett dugg under armarna på 3-6 månader eller vad det är (sett det på tv och det funkade på den personen som provade) men det kostar ju skjortan så det har jag inte råd med.Finns det verkligen inga andra tips och råd? detta är ju så extremt jobbigt :(
    Har det precis som du och det är såå otroligt jobbigt, när alla andra kan ta av sig på sommaren och bara ha linne då springer jag runder med långärmade tröjor som sitter löst och hoppas på att det inte blir några våtafläckar men givetvis blir det det..Året runt,varm eller kall det kvittar.
Svar på tråden Svettiga armhålar, suck! vad kan man göra?