• Mammatilltretroll

Smart jackupphängning i hallen utan hatthylla?

Vi har en ganska liten hall och när alla jackor hänger på galgar från vår nuvarande hatthylla så tar de så stor plats på djupet och det ser  ganska stökigt ut..

Jag funderar på om man skulle kunna ha någon annan typ av upphängning?
    Typ hänga jackorna på krokar utan galgar? Men det kanske blir hopplöst att hitta sin jacka om den hänger underst..

Finns det någon som har bra tips om snygg och platssparande jackupphängning så tjoa till ;)
    Vi har inget behov av mössförvaring då vi har ett skåp till det, så det är bara jackor alltså...

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • Svar på tråden Smart jackupphängning i hallen utan hatthylla?
  • johandra

Har inget tips till dig men vi hade bara krokar i hallen ett tag men det var hetl värdelöst..Man hittade ingenting och det såg SÅ STÖKIGT ut! Så det avråder jag från faktiskt..

lycka till i letandet iaf

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • Mamsis

Testa med en stång rakt ut från väggen, eller Ikeas grunda garderober om de har dem kvar fortfarande.

Hänger jackorna så bestämmer man ju hur djup själva stången ska vara och så hänger man galgarna längs med väggen ist så att säga.. Hoppas du begriper vad jag menar med svamlet

Alternativt sätter man en skiva med en spegel på ca 30 - 40 cm ut från väggen enl samma princip och hänger galgarna bakom.

Svar på tråden Smart jackupphängning i hallen utan hatthylla?