• Anonym (Linda)

Hur ser era magar ut efter graviditeten?

Hej.

Jag undrar om någon vill dela med sig av för och efterbilder? Eller bara efterbilder om det är det ni har.
    Jag är väldigt orolig för att få hängmage, har fått endel bristningar också. Har det ett samband tro? Att ju mer bristningar man får desto lösare hud? Jag var inte direkt överviktig innan graviditeten, men väldigt kurvig och lite mullig. Så är det någon som hade ungefär samma förutsättningar som jag så är jag tacksam om ni vill dela med er!!

Mvh Linda gravid i v 39

• Svar på tråden Hur ser era magar ut efter graviditeten?
  • mzetterblad

som en säck potatis!

♥ (¯`°?.¸ ♥ William 070824 ♥¸.?°´¯) ♥ - Min Prins ♥
  • Teskedsmamman

Jag brukar jämföra min med en bulldeg fast den är inte direkt hängig, inte mer än innan...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Valkyriah

I princip som förut,förutom min text på magen som blev lite trist i färgen :-d
    Navlen ändrade dock lite form men inget som stör.

Har bild på magen under gaddningar.

Gick upp 33 kg och hade en megamage så trodde absolut att den skulle bli "värre"

Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • Familytime

Hej! Jag har inga bilder att dela med mig av, min mage ser aldrig dagens ljus...
    Och den skulle aldrig få för sig att bli förevigad på bild! Hua!

Jag var "normal" enligt mig, var 1,73 och vägde 63 kg. Jag vill ha lite kurvor, så att man ser ut som en kvinna, men jag var verkligen inte tjock eller stor. Sen fick jag ett barn... Det som då hände var att allt åkte ner en våning. Bröst, rumpa, lår, mage. Det hade åkt ner till källaren, helt enkelt. Inga bristningar, men hängigt.

Sen väntade jag nästa barn, 2,5 år senare. Jag gick upp 22 kg och svullnade upp rejält. Bristningarna spred sig över magen (kolla i galleriet) och det mesta av min vikt satte sig på magen. Bebis på 4,425 kg kom ut och lämnade kvar ett tält...

Bristningnarna ser inte kloka ut. Nu ett år efter förlossningen har jag gått ner all vikt, men HUDEN är hemsk. Den kommer aldrig bli lika tajt som den en gång var, den kommer för alltid hänga. Spänsten har helt gått ur huden på magen. Brösten hänger ännu mer och bristningarna på dem sträcker sig så långt upp att man ser dem i uringade tröjor...
    Röven är så hängig och fläskig att barnen skrattar när man går framför dem, för det ser så roligt ut...
    Och magen, ja magen ser ut som en urblåst ballong nästan. Den hänger och är jätteskrynklig. Skrynklig för att bristningarna inte "slätar ut" sig, precis. De kommer ju alltid vara där och se hemska ut.

Så ser jag ut och jag fyllde 25 i onsdags............ Så kul var det!

• Anonym

Usch,hatar min mage.Bristningar och lös hud eftersom jag gick upp 25 kg.

Visar mig inte ens för min man.

• Anonym
    Valkyriah skrev 2008-05-30 15:06:52 följande:
    I princip som förut,förutom min text på magen som blev lite trist i färgen :-dNavlen ändrade dock lite form men inget som stör.Har bild på magen under gaddningar.Gick upp 33 kg och hade en megamage så trodde absolut att den skulle bli "värre"

Hur lyckades du få en sån mage igen?

Ja,har man tid och ork att träna så,

• Anonym (Linda)

Oj, det var inte myckwet positivt där inte . Nu blev jag ännu räddare....Får ALLA hängmage alltså? Får börja spara pengar till bukplastik med andra ord

• Valkyriah
    Anonym skrev 2008-05-30 15:18:40 följande:
    Hur lyckades du få en sån mage igen? Ja,har man tid och ork att träna så,
    Ren tur eftersom jag aldrig i hela mitt liv har tränat
    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • Lamilla

Har 2 barn med 4års mellanrum. Ser ut som vanligt. Efter förlossningen var jag dessutom smalare än nu när jag ammar. Jag käkar rättså mycket nu men har kanske 4 kg övervikt (alltså 4 kg utöver min normala vikt som är 60 kg till 176 cm).

• dessiboll

Min mage är lika platt som innan. Självklart fick jag bristningar men det tänker man inte så mkt på Jag kunde ha mina gamla kläder nästan direkt efter förlossningen. Nu är mitt största problem att jag inte kan gå upp i vikt fast jag vill

I galleriet under starka bilder finns en bild på min mage. Den är ganska uppsvälld på den bilden eftersom jag var nyopererad då, men det är den enda jag har...

• Anonym

Jag var lite mullig när jag blev gravid med första och jag gick inte upp så farligt mycket i vikt ca 15kg men magen blev stor och jag fick lite bristningar på magens nedre del.
    Direkt efter förlossningen såg jag gravid ut länge innan magen gick ner och sen vart den som en tom degliknande historia som putar ut. Ser ok ut från naveln och uppåt men nedanför, där bristingarna finns (bleka idag) är huden inte slät som förr och magen hänger lite. Jag vet inte om det skulle bli lite bättre om jag minskade i vikt eller kanke ännu värre om det blir en tom påse då. Nu är jag gravid igen och det återstår och se hur förödelsen blir denna gången.

• Anonym (Fyrklövern)

Min mage ser ut precis som innan jag blev gravid, platt, fast och inga bristningar! Väger mindre nu än innan jag blev gravid (57 kilo, innan vägde jag 59) Min dotter är 4 månader, har inte tränat och äter som en häst.. Gick upp 15 kilo under graviditeten! Tur kallas det ;)

• Anonym (Fyrklövern)

Kan dock tillägga att jag inte har haft tur med allt..mina bröst ser ut som två utsketna äpplen som hänger och dinglar ;) men förhoppningsvis blir det väl bättre när man slutar amma :)

• ana dallo3a

Min mage är som innan, liiiite degig men inget som syns, har inte heller fått några bristningar. Gick 7 kilo under min grav.

• Gladabarnensmamma

Efter första (+14kg, 35 år) såg magen ut som innan efter ca.4-5 månader, dvs. platt & utan bristningar. Efter andra (+12kg, 37år) ser den ungefär ut som innan, en liten fettbulle framtill kanske, men bebisen är bara 2 månader än så länge så den kommer nog snygga till sig igen när jag kan träna & banta lite (dvs. efter amningen).

• Drakmamman 76

Degig mage som fortfarande kan se lite gravid ut ( lillpojk 19 månader nu) bristningar från första pojken..men dom e bleka nu.. 8 år sen jag fick honom.... men orka bry sig =o) visst, hoppas la fortfarande att tiger randigt med överhäng ska bli mode på stranden*s* men inget jag stör ihjäl mig över =o) kke e mer andra som stör sig på den.. haha

• Thezz mamma till två

Det är som om någon har fäst en typ icapåse med vatten på mig, så ser min mage ut..
    Ångest säger jag bara.

ღ Matteus & Tilde - Ni är lyckan i mitt liv! ღ
  • Mandyyy

Har en bild på magen ca 10 dagar efter förlossningen,bland mina bilder.

• gosmamman
    Anonym (Linda) skrev 2008-05-30 15:20:32 följande:
    Oj, det var inte myckwet positivt där inte . Nu blev jag ännu räddare....Får ALLA hängmage alltså? Får börja spara pengar till bukplastik med andra ord

Efter mitt första barn så blev magen jättefin snabbt igen, syntes knappt att jag varit gravid alls.

Men sen jag fick 2an så har jag lite mer deg kvar på magen men den är absolut inte hängig, utan mer att den känns lite mjuk om man klämmer på den.

• Neko

Min är nästan precis som förut och jag är jättenöjd med den, titta i mitt galleri för förebilder (tidigt i graviditeten) och sedan en bild 2 veckor efteråt =)

Svar på tråden Hur ser era magar ut efter graviditeten?